Förväntan x 2

Jag har en benägenhet att snöa in på grejer. Om jag har något på gång i mitt liv vill jag veta allt om det. Jag läser allt jag kan hitta på nätet, kollar alla bilder som finns, läser alla artiklar i tidningar, pratar gärna med folk som har någon koll på det aktuella ämnet ...osv.

Nu vill jag veta allt om Thailand. Även att det är långt kvar innan vi ska åka så läser jag allt jag kommer över. Synar alla bilder som finns på paradisstränder, läser bloggar om semesterresor till Thailand, går in på varenda resebyrås hemsida och jämför, slukar resetidningsrepotage som handlar om bästa stranden, vad man kan göra, vad allt kostar (det är billigt!!!!), försöker tänka mig själv plaskande i varmt, kristallklart hav utan att behöva röra ett finger i princip.

Tanken på tre veckor i paradiset, boende på en vacker resort, äta gott utan minsta ansträngning känns så fantastiskt lyxigt. Vår bas kommer att vara i Khao Lak som ligger vid Phuket, där har vi bokat ett och samma hotell under hela tiden, delvis pga att vi ska åka med syrran och hennes familj som har lite mindre barn, och därför vill ha en trygg bas, men också för att vi hittade en jättebra resa till bra pris dit. Därifrån kommer vi sen att åka på utflykter, besöka olika stränder även om den i Khao Lak tydligen ska vara helt underbar, åka och simma med delfiner på ett ställe som iofs är ganska långt från Phuket och därmed uppfylla dotterns stora dröm här i livet. Ev. flyga över till Singapore bara för att få se den staden och stanna över en natt.
Och bara ha semester förstås. 

Och jag suger in allt. Försöker att inte bygga för mycket runt om kring. Tänka att det blir som det blir. Tittar på bilderna igen. Och drömmer förvirrade drömmar på natten om en fullkomligt katastrofal Thailandssemester...

När vi åker till Italien har man liksom koll på läget. Man vet hur det brukar vara och man känner sig hemma. Men Thailand känns annorlunda. Och väldigt spännande förstås. För ett antal år sedan var vi i New York och på Dominikanska republiken och det var precis samma förväntansfulla känsla man hade då. Hur skulle det bli? Skulle vi trivas? Jag läste allt förstås....
 
Och det är en härlig känsla tycker jag...


Khao Lak bilder Khao Lak
Bild lånad från Thailand.com

Just nu har jag även stor förväntan på Kents konsert som jag och syrran ska gå på 20 mars. Har alltid älskat det bandet och ser framemot det otroligt mycket. Sötaste syster gav en biljett till mig i födelsedagspresent och där visste hon vad hon gjorde ;-)

 See ya soon



Kommentarer
Postat av: Karin Berg

Jag är precis likadan och snöar in på saker och ting! just nu så är det akvariefiskar (töntigt..?)och london (eftersom jag snart ska åka dit) Vi ska även bila igen i sommar till italien och åka via Berlin och vara där i ett par dagar så jag har snöat in på Berlin också. Har redan köpt feta reseboken om Berlin.

2008-02-17 @ 21:44:59
URL: http://www.svenssonliv.blogspot.se
Postat av: Asa Eden

Det later sunt. Hur ar det man sager, "vantan ar halva nojet?" Jag var likadan infor varan Thai-resa i november. Man vill ju fa ut sa mycket som mojligt av upplevelsen.
Kents? Tank att jag ar sa osvensk - vet inte ens vilka de ar......svenska antar jag, far hora med syrran.....

2008-02-17 @ 23:58:47
URL: http://www.silvia.blogg.se
Postat av: Sara

Sån är jag också!
I år blir det nog inte Italien för oss. Det är första gången vi inte åker dit. Vi hade tänkt inviga segelbåten vi köpt. Håll tummarna för att det blir en solig sommar i Sverige! ;-)
Hoppas att ni får det härligt i Thailand!

2008-02-18 @ 07:05:25
URL: http://piccolinas.blogspot.com
Postat av: vardagsglimt

Åh Thailand är fantastiskt och att resa till med barn. Och väntan halva nöjet!? ;)Vi letar resa i mars, men lutar åt Dominikanska R just nu. Lite enklare att resa till kortare tid, inte så mkt jetlag...

2008-02-18 @ 09:34:16
URL: http://vardagsglimt.blogspot.com
Postat av: gioia

Karin: ja vi är ju faktiskt släkt,men akvarifiskarna är det mannen som donar med här hemma;-) Ska ni bo hos din syster i London förresten?

Åsa: Kent är mitt absoluta favvoband, de har hållt på i ett antal år nu och är kända för låtar som Kräm, 747, Det blåser på månen, Utan dina andetag och många, många fler. Just nu körs deras låtar Columbus och Ingenting på radion. Älskar!

Sara: Jag håller också tummarna för en härlig svensk sommar eftersom vi nog inte kommer att vara så länge i Italien, någon vecka eller så tror jag. Härligt med segelbåt :-)

Var dags Glimtarn: Vi var i Puerto Plata på D R, kommer speciellt ihåg en fantastisk strand som hette Sosua. Men jetlagen när vi kom hem var inte att leka med tyckte jag, och dottern sov till kl. 14.00 första dagen hemma (då var hon alltså liten) idag har hon inga problem att sova till 14.00 med eller utan jetlag ;-)Thailand är alltså värre??!!

2008-02-18 @ 12:46:55
URL: http://gioia.webblogg.se
Postat av: Var dags glimtarn

Har jag bara inbillat mig att det bara är 4 timmars tidsskillnad till D.R?

2008-02-18 @ 13:50:16
URL: http://vardagsglimt.blogspot.com
Postat av: gioia

var dags glimtarn: Vi åkte visserligen via New York men nog vill jag minnas att det var mer än fyra timmar... åtta har jag nog för mig. Mellan New York och Västindien var det kanske 1 tim skillnad åt något håll. Som jag minns det iaf :-)

2008-02-18 @ 19:20:09
URL: http://gioia.webblogg.se
Postat av: danilo

jag också =)
thailand kommer äga fett ! /danilo

2008-02-20 @ 19:05:37
Postat av: gioia

danilo: tror jag också gubben ;-)

2008-02-20 @ 19:25:16
URL: http://www.gioia.webblogg.se
Postat av: Malin

Gillar om det du skrivit! Skojigt att se lite sunda saker och inte bara det generella sakerna som man kan läsa om varenda dag. ;)

2010-09-28 @ 10:07:24
URL: http://royalorchidholidays.se/hotell/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0