Gioia har ordet

Det blev en lång bloggpaus för mig. Plötsligt kände jag inte alls för att skriva på min blogg längre. Flera av mina favvobloggar la ner och tiden har väl inte heller riktigt funnits, så jag tappade lusten.

Men så kommer den där lite smygande skrivklådan. I något form av forum vill man skriva av sig, och då passar ju en blogg alldeles förträffligt. Min gamla blogg hette sarachella och finns kvar i cyberrymden, men när skrivklådan föll på och jag skulle logga in kom jag inte ihåg varken lösenord eller mailadress eller någonting... så det fick helt enkelt bli en ny blogg:

Gioia (djoja uttalas det)

Bara jag får det ordet på tungan smälter det som gräddig smörkola i munnen. På italienska betyder det lycka. Jag älskar det ordet helt enkelt. Därför passar det som mitt nya bloggnamn. Tycker jag.

Sen ska jag ju erkänna att det sved när man helt plötsligt försvann i vissas blogglänklistor.... snyyyft. Men jag har ju mig själv att skylla när jag inte skriver på flera månader, men nu ska det bli bättring... promise.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0