Idag är det "idag" som gäller



Hey, vilken underbar dag det är idag! Solen har strålat från en klarblå himmel och framkallat härliga vårkänslor. 

Dagen började med en dubbellektion på körskolan eftersom jag hittills bara har kört med min man. Körskoleläraren tyckte att jag till 80 % kör alldeles utmärkt men att jag behövde finputsa en del saker, typ rondellkörning och det här nya med ecokörning t ex. Vilket inte var helt oväntat utan precis det jag själv tycker att jag behöver bli bättre på. Fick många bra tips och ska träna mycket till nästa lektion:-)

Efter det tog jag en liten shoppingtur i godan ro, köpte en svart kjol med hög midja med knappar som jag har gått och suktat efter ett tag, och till det en vit knytblus med smala svarta ränder  och en liten puffärm... hur söt som helst och jag blev helt lycklig i provrummet (för en gångs skull)  bara av att prova den. Gillar mycket det kvinnliga modet som är nu med små blusar och höga midjelinningar, känns nytt och fint trots att man faktiskt har levt den trenden en gång i tiden (ljuva åttiotalet :-))

Sen ringde jag kära mannen och bokade en lunchdate och när jag stod där utanför fiket och väntade på honom kom han springande med en jättevacker röd ros i handen. Så himla söt såg han ut och jag bara log stort. Puss på dig älskling! :-)

Vi lunchade ihop sen åkte jag hem och tog vovsen på en lång härlig promenad. Han verkade också ha vårkänslor i kombination med Valentindagen för han lyssnade absolut ingenting på matte där han småsprang med nosen som en sugpropp i buskarna. "Stanna" fanns inte i hans vokabulär just då utan lukten efter troligtvis några väldigt söta löptikar verkade  mycket intressantare. Det blev koppel på till slut;-)

Och nu är jag hemma, dricker en kopp kaffe och njuter av lugnet. Snart ska jag plugga engelska med sonen, sen blir det ett varv med dammsugaren.

Idag är en härlig dag:-)

Kommentarer
Postat av: Sara

Din dag låter perfekt!

2008-02-14 @ 22:45:17
URL: http://piccolinas.blogspot.com
Postat av: Karin Berg

Här skiner också solen från klarblå himmel men det är svinkallt! ha en fortsatt fin dag =)

2008-02-15 @ 12:29:33
URL: http://www.svenssonliv.blogspot.com
Postat av: gioia

sara: Man kan inte klaga :-)

karin: Kallt är det här också faktiskt, men solen värmer ju lite iaf :-)

2008-02-15 @ 13:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0