Till mina barn

Kära son!

Älskar dig när du ringer mig på jobbet för  att berätta att du har tråkigt... desto roligare blir det ju sen ;-)

Älskar när du och jag sitter i datarummet och lyssnar på musik och du visar mig roliga filmsnuttar på Youtube.

Älskar dig när du bekymrar dig om hur håret ser ut i bak, eller att dina strumpor inte är tillräckligt vita. Du är ju ändå så fin!

Älskar dig när du alltid visar dina känslor, glädje som sorg.

Älskar dig när du saknar din älskade kusin i Stockholm och därför börjar söka lägenhet där. Kanske kolla jobb till mamma och pappa också.

Älskar dig när du försöker raka dina små fjun i ansiktet.

Älskar dig när du ringer mig mitt i en bowlingmatch med kollegorna och ska läsa upp din engelskaläxa.

Älskar dig när du har den där minen.

Älskar dig när kommer ut ur duschen och luktar Axe och David Beckhamparfym.

Älskar dig när du är så omtänksam.
 
Älskar dig alltid.


Kära dotter

Älskar dig när du och jag sitter på kvällarna och spelar kort... fast du vinner varje gång;-)

Älskar dig när vi spelar Sims tillsammans.

Älskar dig när du aldrig kan vakna på morronen och din hemska väckarklocka står och ringer tills vi alla blir galna.

Älskar dig när dina ögon glittrar av nåt du inte alltid vill berätta.

Älskar dig när du inte begränsas av dina drömmar.

Älskar dig när du är så kärleksfull.

Älskar dig när du bekymrar dig över finnar, eller bristningar, eller för tjockt hår, eller för mörka ögonbryn, fast du är världens vackraste.

Älskar dig när du funderar över din framtid.

Älskar dig när du ringer mig på jobbet och ilsket berättar att nu har vovsen återigen ätit upp din Marabou chokladkaka.

Älskar dig när  du lagar omelett eller pasta.

Älskar dig när vi tittar på deckare tillsammans, eller när vi får skrattkramp av "våra" program eftersom vi har precis samma sjuka humor.

Älskar dig så det gör ont. 

Ni betyder allt för mig, barasattnivet :-)

Kommentarer
Postat av: Sara

Så fint skrivet!
När jag läser om dina barn, ser jag fram emot när mina egna tre blir tonårigar.

2008-02-22 @ 20:19:35
URL: http://piccolinas.blogspot.com
Postat av: gioia

sara: fast det är också då du inser hur fort tiden går och det känns som att tiden tillsammans med dem krymper allt för snabbt. Och jag får megaångest, vill ju alltid ha dem här hos mig samtidigt som man måste stå bakom dem i alla beslut de sen kommer att göra:-)

2008-02-22 @ 22:13:49
URL: http://gioia.webblogg.se
Postat av: Sara

Förstår att känslan kan vara kluven. Visst går tiden fort ? jag kan inte fatta att tvillingarna fyller 8 år om en månad! De föddes ju nyss... :-)
Men syrran är ju liten fortfarande, fyller 3 år i sommar.
Dina verkar vara så himla härliga tonåringar!

2008-02-22 @ 22:22:04
URL: http://piccolinas.blogspot.com
Postat av: Anna Malaga

Vad fint skrivet, jag blir riktigt târögd!

2008-02-26 @ 20:56:26
URL: http://nyttundersolen.blogspot.com
Postat av: gioia

Anna: Tack, men det är så enkelt att skriva fint om sina barn ;-)

2008-02-29 @ 08:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0