Det löser sig alltid... eller?

Fritidsresor ringde idag och meddelade att de har löst sig för oss. Då det var flighten som var problemet så har de bokat om oss på en annan flight som var mycket bättre i vårt tycke. På flighten innan skulle vi sitta och hänga på planet i ca två timmar i Helsingfors medan de tankade och tog på nya passagerare. Nu ska vi istället mellanlanda i Krabi på ditvägen och Dubai på hemvägen, vilket känns helt ok. Resan blev dyrare, men hotell och längd på semestern är det samma, och det bjuder de på. Tack för det Fritidsresor. Och tack maken som fick bråka lite med dem först :-) 
Så nu kan man börja sukta igen. Lite spänning i tillvaron är ju aldrig fel ;-)

Idag har barnen (dotter, son och kusin som är kvar här efter påskhelgsbesöket) varit på Äventyrsbadet hela dagen. De åkte med mig till jobbet i morse vid halvnio, mitt jobb ligger väldigt nära Äventyrsbadet, och så var de där ända till kl. sex när jag slutade. Behöver jag säga att de hade uberkul? Tydligen så kul att sonens mobil kom på vift trots att "men asså mamma jag la mobilen i skåpet direkt efter att jag hade snackat med pappa"... Hm...

Precis när jag skulle gå hem såg jag nämligen på min mobil att sonen hade ringt, så jag ringde förstås upp. Rösten som svarade hallå lät lite underlig men jag tänkte att han kanske var typ konstig i rösten pga allt badande så jag pratade glatt på: "Hej lilla gubben, det är mamma, hur går det?"
"Nja, det här är inte din son, utan jag sitter i receptionen på Äventyrsbadet... den här mobilen är upphittad... vi har försökt att få tag på någon..."  Svarade rösten. ("Mamma, asså du är så pinsam som säger gubben...")

Nåväl, jag fick förklara att sonen troligtvis befann sig i omklädningsrummet och febrilt letade efter sin mobil, och så lyckades vi lokalisera att dottern satt på en bänk ute vid receptionen och väntade och då kunde hon ringa till kusinens mobil som kunde säga till sonen att mobilen fanns därute...

Iaf hade de väldigt kul och allt gick för övrigt jättebra. Just det syrran, din son har firat sin 11-åriga födelsedag idag... vi gjorde det där i receptionen på simhallen, barn under 11 år fick nämligen inte gå in utan målsmans sällskap ;-)

Nu ligger han för övrigt däckad i soffan. Och jag och sonen ska spela Gitar Hero. Sååå kul! :D

Kommentarer
Postat av: Sara

Skönt att det löste sig med resan!

2008-03-28 @ 07:56:32
URL: http://piccolinas.blogspot.com
Postat av: gioia

sara: ja verkligen! När man för en gångs skull är ute i god tid tror man ju att allt ska flyta på :-)

2008-03-28 @ 08:56:37
Postat av: gaggan

Haha! Gick de verkligen på det?? Han är ju inte direkt lång för sin ålder... :-)

2008-03-28 @ 15:18:27
URL: http://www.gaggan.blogspot.com
Postat av: gioia

gaggan: saken var den att jag ringde först och frågade vad priset skulle bli för en 10-åring, 12-åring och 16-åring, och då sa hon att en 10-åring får inte gå in utan målsman... eeh, nähä... men en 11-åring går alltså som ungdom då? frågade jag. Ja just det svarade hon glatt. Så jag sa till M att du har just fyllt 11 år (det är ju faktiskt bara några månader kvar)och när ni ska betala ska ni bara säga "tre ungdomsbiljetter"... och det gick bra även om den vita lögnen nog lyste igenom ;-) Vad gör man inte för att inte behöva krossa små 10-åriga hjärtan :-)

2008-03-28 @ 16:02:56
URL: http://gioia.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0