Så var det roliga slut

Fem intensiva dagar har passerat som en stormvind! Våra italienare har hunnit med två fester + en liten, en heldag i Stockholm city, en heldag i Kalmar och på Öland, ett besök på Naturhistoriska muséet och en hel del bilande genom Sverige... det har varit härligt och barnen, och även vi förstås har myst för fullt.
Gårdagen blev lååång... maken hade tydligen missat den lilla detaljen att de skulle åka tillbaka till Italien på onsdagen, istället har han pratat om tisdagen hela tiden. Jag tog två semesterdagar från jobbet (måndag och tisdag) och planerade glatt visiten till Stockholm. Mitt i planeringen visade det sig att det alltså var onsdagen de skulle åka hem på med den påföljden att vi fick kliva upp halvfyra på morronen (natten!) åka mot flygplatsen i Nyköping, släppa av killarna och åka vidare mot Kalmar där jag fick hoppa av och gå direkt till jobbet och sen jobba resten av dan.... zzzzzzz. Jag kände mig riktigt ofräsch när jag kom till jobbet efter sex timmars bilande med en lurvig hund i famnen och ca fyra timmars sömn i bagaget.... behöver jag säga att sängen var skön i går kväll ;-)

Vädret har faktiskt varit någorlunda på vår sida förrutom lite regn i början på Stockholmsdagen. När våra italienare kommer till Sverige vill inte alltid vädret som vi,vilket är minst sagt irriterande. Man vill ju visa upp sitt vackra land från sin allra bästa sida...  nu hade vi dock informerat de noggrant om att mars kanske inte är den bästa månaden ur väderperspektiv så de blev istället positivt överraskade... "det är ju varmt här!" solen skiner ju!" ;-)
Jodå, Sverige kan också;-) 

Sammantaget har det iaf varit fem härliga dagar, och tack allra käraste syster för att vi fick husera om hemma hos er trots jobb och vardag :-)

Kommentarer
Postat av: Sara

Låter härligt! Jag hade några italienare på besök i maj för några år sedan och då var vädret som allra bäst. :-)

2008-03-14 @ 07:20:55
URL: http://piccolinas.blogspot.com
Postat av: gioia

sara: Ja, ibland har man ju tur. Vi har haft ganska otur med vädret dessvärre. När de har kommit på sommaren har det varit kyliga gråa dagar, och när de har kommit på vintern för att de vill se snö har det inte funnits en snöflinga ;-)

2008-03-14 @ 10:40:00
Postat av: gaggan

Anytime...! :-)

2008-03-15 @ 18:51:24
URL: http://gaggan.blogspot.com
Postat av: gioia

gaggan: jag vet :-)

2008-03-16 @ 11:53:32
URL: http://gioia.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0