Back in business

Jag förstår inte var tiden tar vägen... Plötsligt har det gått ännu en vecka. Och återigen konstaterar man att man inte har hunnit allt som man hade tänkt sig. Ja, jag säger då det :)

Nåväl, vår helg i Stockholm blev som alltid jättemysig. Vädret var underbart och vi hann med både korvgrillning på engångsgrill ute vid en underbar plats som heter Rosersbergs slott, traskande i Stockholm City, och påskmiddag hos systers svärföräldrar. En hel del gosande med systers lilla nyinförskaffade chihuahuavalp blev det förstås, jag försökte även smuggla med honom hem i handväskan men se, det gick inte syster med på :D
Dock tror jag min vovse var mest nöjd över det då en liten bjäbbande och nafsande valp kanske inte var riktigt hans melodi ;) Han tittade lite förvånat på honom och lufsade iväg och funderade säkert på om det var en ny pipleksak eller nåt... :)
Däremot fick vi med kusin M hem och det är ju alltid trevligt, så nu är man trebarnsmamma tillfälligt. Dock åker han hem nu till helgen, men det fina är att hela systerfamiljen kommer igen till nästa helg, så det känns helt ok :)

Det här blev ett hafsigt och stressigt inlägg men så är det när man försöker svänga ihop ngt på sin lunch... men ett livstecken blev det iaf ;)

I´ll be back

Glad Påsk

GLAD PÅSK TILL ALLA :)

Vi drar till Stockholm och kära syster och firar där!

Vädret ska visst bli toppen.

Det blir en skön helg!

Rosett

Lady Gaga i rosettfrisyr. Japp, Lady Gagas rosettfrisyr står högt i kurs här hemma nu :) jag har tränat och tränat på dottern och efter en japansk videovisning på www.chic.se fick vi till det...

Nu är det bara ett par Wayfarer som fattas så är dottern helnöjd ;)

Personligen tycker jag att det är en jättesöt frisyr faktiskt, och dottern blev väl väldans söt va:


Är detta sant?

Jag är ledig. Jag sitter ute i trädgården. Jag har linne. Jag svettas.

Det är overkligt bra alltså. Och det är bara att njuta.

Dottern var hemma på håltimme och då åkte hon ,jag,  maken och vovsen till en sjö utanför stan här. Vi köpte med oss sushi och satt och mumsade i solen medan vovsen glatt sprang runt och dessutom badade lite... lite tidigt för min del men han var nöjd :)

 Dotter och make...
 Lite sushi...
 Och en solig brygga...

Såna dagar kapslar man in i skyddande vadd och sparar inom sig. 

RSS 2.0