Kylan har kommit till stan

Brrr, nu är det riktigt kallt! Men faktum är att jag tycker det känns helt ok just nu. I morse sken solen så jag klädde på både mig och vovsen ordentligt med kläder, och så tog vi en rejäl prommis som slutade på stan där vi träffade på maken som har en deadline till på måndag och därför jobbar häcken av sig just nu. Vi gick och handlade lite god frukost som jag tog hem till mina fortfarande sovande barn...


Väl hemma åt vi en lång och god frukost, tände ljus, och brasan i spisen. Hög mysfaktor sådär en kall lördagsförmiddag, för förmiddag hinner det bli innan våra tonnisar vaknar till liv :)

Efter de körde jag det vanliga lördagspasset av städning, dammsuga, plocka, torka golv, tvätta toaletterna , byta sängkläder osv...

Vid halvfyra åkte vi till Kalmar där vi besökte nya favvoaffären Media markt... maken skulle köpa till ett objektiv till vår fiiina kamera och sonen skulle provspela nya Guitar Hero World tour...

Sen blev det ett besök på Burger King och City Gross. Tyvärr hann jag inte besöka vårt nyöppnade Rusta-varuhus, eller Hemtex, eller Ikea, eller en ny butik som heter Mairo (också nån typ av inredningsbutik) plus alla andra butiker som har poppat upp som svampar ur jorden i det här området, Hansa City, som det heter. Jättefint är det iaf!

Väl hemma blev det återigen en kall prommis med vovsen och sen har jag och dottern spelat lite kort.

För övrigt ser mitt liv just nu ut så här:

Hektisk vecka bakom mig med jobb, sotarbesök, akut tandläkarbesök med dotterns trasiga tand och annat smått och gott.

Nya Singstar ABBA... vill ha!

Nya Guitar Hero World tour... vill ha!

Ordna besök av lilla extravovsen som vi kanske ska ta hand om ju...

Fixa sprutorna på onsdag när jag är ledig. Måste!

Idag om två veckor sitter jag på planet till Thailand!!!!

Hektisk vecka framför mig...

Snart semester....


Kommentarer
Postat av: gaggan

Ja, ABBA Singstar!!! Det är det enda som står på min önskelista till jul. Vi två skulle ju äga! :D

2008-11-23 @ 00:30:38
URL: http://www.gaggan.blogspot.com
Postat av: Sara

NÄR börjar de sova länge? Du som har erfarenhet. :) Min lilla vaknar 4.30 nästan varje morgon. Lite jobbigt.

2008-11-23 @ 09:16:16
URL: http://viamessina.blogspot.com
Postat av: gioia

gaggan: Skojar du :D Tänk vi två i The winner takes it all :)



sara: Måste tänka lite nu, sonen var nämligen riktigt morronpigg han också rätt länge, typ vaknade så tidigt som din lilla, men kanske från 5-6åldern vaknade han lite mer humana tider.. kanske tom lite tidigare :) Om det kan vara till nån tröst ;)

Nu är det ju åt andra hållet, man får knappt liv i dem, även om sonen fortfarande är mycket morronpiggare än dottern, vilket bara är bra nu. Men det vänder, jag lovar, om du inte börjar om med en liten igen då ;)

2008-11-23 @ 10:33:02
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0