Lördag och lite sjuk

Men allvarligt alltså... vart tar tiden vägen??? Nu är det ju för sjutton lördag igen!!!

Den här veckan har varit väldigt intensiv iofs... syrran kom i söndags och sen fullkomligen flööög tre dagar iväg även att man försöker ta vara på varje minut man har tillsammans :(  Våra söner var som vanligt superdeppade när det var dags att skiljas åt, tårarana sprutade och min son var nere hela dagen... alltid lika jobbigt det där, men så bor vi ju 50 mil från varandra och då är det inte mycket att göra åt. Jag tycker också alltid att det är tråkigt när vi skiljs åt men just den här gången kändes det som att vi snart träffas igen och då dessutom i Thailand :) Rätt nice känsla : "jaha, men då ses vi i Khao Lak nästa gång då..."  Skumt!

Dock har jag varit sjuk den här veckan så mina tre arbetsdagar kändes riktigt tunga (för jobba ska man ju göra ändå...iaf är jag sån, har skitsvårt att sjukskriva mig) så fredagskvällen kändes väldigt välkommen. Och idag har jag tagit det hyfsat lugnt. Egentligen var jag bortbjuden till en kollega men jag kände faktiskt inte att jag pallade att gå dit. Ledsen L, men det blir fler gånger :)

Nu sitter jag här i godan ro med ett glas vitt, vi har precis ätit svart pasta med färska blåmusslor, hjärtmusslor och räkor...mums! Jag har beställt tre böcker från Bokus,Dirt som handlar om Mötley Crues vilda dagar (på rek. av kära syster), Mig äger ingen som tydligen ska vara väldigt bra och Thomas Lappalainens bok Se Neapel och dö, inga större förklaringar behövs väl där ;) Älskar böcker! Och längtar redan tills de kommer!

Och nu blir det nog soffan framför TV:n, vid 22.00 ska jag och sonen iaf titta på Beck, Spår i mörker :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Hjärtmusslor är det absolut godaste som mina tvillingar vet! De tvillingar som annars knappt äter nånting. Vi åt det i går hos svärföräldrarna.

2008-11-02 @ 08:15:21
URL: http://viamessina.blogspot.com
Postat av: gaggan

Hoppas vi har samma smak då. Både The Dirt och Mig äger ingen tillhör mina favoriter. Ses i Khao Lak då! 8D

2008-11-02 @ 10:05:37
URL: http://www.gaggan.blogspot.com
Postat av: gioia

sara: Dottern älskar det också:)Sen i Napoli finns det ju ännu fler typer av musslor som är minst lika goda, här i Sverige får man hålla till godo med det vi har ;)



gaggan: Hoppas jag med ;)Men det tror jag faktiskt :D

2008-11-02 @ 15:50:39
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0