Tiden går fort när man har roligt

Känns som att det var två sekunder sen jag skrev mitt förra inlägg "Äntligen fredag"... nu är det plötsligt söndag och imorron börjar en ny arbetsvecka. Ja herregud, tiden går fort när man har roligt :)
Och roligt, det hade vi igår :D

Våra söta vänner P och L kom över på middag, och dessutom en annan tjejkompis till oss som jobbar med maken ibland, E. Vi käkade god middag förstås, maken gjorde en förrätt med marinerad lax på ugnsgratinerad formfranska med någon stark ost och kryddor och jag stod för varmrätten som bestod av en Porterstek med ugnsgratinerade potatishalvor som jag penslar med tryffelolja och kryddar med flingsalt och nån form av örtkrydda, och sen den ljuvliga såsen som blir av porterskyn. Till efterrätt hade L gjort en helt underbar cheesecake av Oreoskex, supergod :)

Efter maten kom även grannen in för hennes man var på whiskeyprovning så jag hade sagt till henne att hon inte skulle sitta själv hemma, och sen sjöng vi Lips och spelade GH rockband för hela slanten :) Och oj, vad vi skrattade :D

Att se maken och P sjunga nån raplåt med MC  är helt obetalbart och vi har förevigat det på film ;) Allt var jättekul tills x-boxen, som av ngn anledning stod på högkant, välte och repade min Lipsskiva så att den inte funkade längre... :o(
Snacka om irriterande! Som tur var blev det inga problem med själva x-boxen så vi drog fram instrumenten och spelade GH istället... P alt. L på sång, grannen M på bas och jag och sonen som svitchade mellan trummor och gitarr, kompat av en mycket entusiastisk publik som även hade ökats upp av grannen H som hade kommit hem från sin Whiskeyprovning.
Och för mig är det bara att gå och köpa en ny Lipsskiva (har ju mickarna nu iaf) alt. ladda ner... Men det var det värt!

 Två härliga människor E och P... och en grytvante....

 Två saker jag älskar, vita tulpaner och min man. Ja, och en flaska gott rött är ju inte heller fel:)

Två underbara saker, vår kära vän L med hennes Oreos-cheesecake.... :)

 Söta grannen M :)

Ja, det blev som vanligt en superkväll och jag är så tacksam över att ha såna fina människor i min närhet. Det är verkligen guld värt att ha människor man kan skratta och släppa loss med och det kan man verkligen göra med dem :)

Kvällen blev sen och när dottern kom hem vid tre inatt efter en helkväll med sina vänner så satt vi och grannarna och mumsade på det här:

 När H kom med det och sa vad det var fick jag lite ångest, men eftersom jag gärna smakar på det mesta så gjorde jag det och tro det eller ej, men det var riktigt gott. Dottern ville dock inte prova. Vad tror ni att det är?

Svaret får ni imorron ;)

När grannarna sen gick vid kvart i fyra i morse tittade dottern på mig och bara skakade på huvudet:
"Asså mamma, ofta ni fortfarande är uppe...."

Joodå gumman, vi gamlingar kan vi också, och som sagt: tiden går väldans fort när man har roligt ;)

Idag tog maken och jag en cykeltur och jag gick och solade. Och nu har jag lovat sonen att baka Snickerskakor :)




 

Kommentarer
Postat av: Karin Berg

trevligt, trevligt ! synd att det går fort dock...

2009-02-01 @ 19:48:30
URL: http://www.svenssonliv.blogspot.com
Postat av: gaggan

Kan det vara kanin?

2009-02-01 @ 20:29:15
URL: http://www.gaggan.blogspot.com
Postat av: gioia

karin: Jag vet! Men vad gissar du på? Det där vi åt :)



gaggan: Nix :)

2009-02-01 @ 20:48:20
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: danne

jag gissar på att det e ungsgratinerad avföring som du själv odlat hahahahahahahahha :D

2009-02-01 @ 21:08:15
Postat av: gioia

danne/kära son: När blev du en skämtsam tonåring egentligen?:) Men du sa iaf inte vad det egentligen är ;)Och till er andra,ursäkta min sons lite morbida humor... innerst inne har han ett stort och gott hjärta;)

2009-02-01 @ 21:13:29
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0