Tjoo...

... som min son brukar säga när vi ses eller hörs :) En bra hälsningsfras tycker jag, man blir glad av den :) 

Dessutom blev jag så glad i dag när jag gick ut med vovsen för det var liksom lite vårigt ute... redan när jag vaknade kände jag den känslan, när jag kom ner för trappan så var köket mycke ljusare, inte så där mörkt och murrigt som det har varit den senaste tiden. Sen gick vi ut jag och vovsen, och då kan jag svära på att jag hörde någon typ av vårfågel som kvittrade, och det var nån vårkänsla i luften.

Tänk, så svältfödd är man på ljus och liite sol att man får vårkänslor för minsta lilla ljusglimt. Och då har vi ändå njutit av sol och värme två veckor den här vintern som ett litet avbrott. Ja, klimatet här i Sverige är verkligen inte min melodi, och varje år när hösten och vintern smyger sig på känner man den där hopplösheten över mörkret och kylan och jag tänker att jag bara vill fly från eländet. Sen kommer våren och sommaren och allt känns lite lättare... för ett tag åtminstone... och så börjar det om igen. Jaja...

Igår var det verkligen ett riktigt mardrömsväder, regn, blåst, kallt och grått. Jag var på stan och klafsade runt för att hitta en present till min stora lillebror som har fyllt 19 år. Helt sjukt vad tiden går. När jag var 19 år var jag stadgad sambo och på väg att gifta mig, visserligen är väl det ovanligt tidigt, men ändå. För mig är ju lillbrorsan fortfarande den där lilla killen, som alltid kommer att vara liten helt enkelt. Det stämmer helt enkelt inte.

Så kvällen spenderades hos mamma iaf, med god mat, gott vin, tårta, massa skratt och prat. Det är så härligt när vi träffas, för man kan verkligen prata om och ventilera allt, och barnen är ju så stora och hänger med i de flesta diskussioner också. Såna kvällar är verkligen guld värda tycker jag :)

 Mina vackra barn färdigstylade för kalas

 Stolt pappa
 Huvudpersonen för dagen

Och idag har vi tagit det ganska lugnt. Jag och sonen har spelat Rockband som maken har laddat ner och sen har vi varit och handlat lite. Kåldolmar står på menyn. Gott!

Och nu behöver jag:

Fixa världens största tvätthög
Laga mat
Byta sängkläder
Hjälpa dottern med ett skolarbete
Gå ut med vovsen på prommis
Typ slöa lite

Fler än jag som tycker att helgen är på tok för kort för att hinna med allt man vill göra? Suck... 

Kommentarer
Postat av: gaggan

Aah, precis så föreställde jag mig att hon skulle se ut i klänningen! Vacker som en dag! För det är väl den jag köpte...?

2009-01-26 @ 07:39:32
URL: http://www.gaggan.blogspot.com
Postat av: gioia

gaggan: precis den är det:) Och hon är så vacker i den :)

2009-01-26 @ 07:58:32
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: Sara

Vad fin hon är i klänningen!

2009-01-26 @ 08:22:00
URL: http://viamessina.blogspot.com
Postat av: Angelica

Ja fy sjutton vad kort helgen är!!

2009-01-26 @ 12:21:55
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: gioia

sara: Måste nog faktiskt hålla med där ;)



angelica: Helt hopplöst att få tiden att räcka till :O

2009-01-26 @ 14:25:30
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0