Strike och julbord

I morse gick jag upp vid halvsex eftersom jag skulle ta sjubussen till jobbet, sen jobbade jag heela dagen lång till ca halvsju. Efter det drack jag lite Amarone i pappmugg tillsammans med jobbisarna, för att sen gå vidare till bowling och julbord. Och jag åt, och jag skrattade och jag spelade bowling.

 Jag (i mitten) med två av mina jobbisar 

 Joodå, vi hade precis så kul som det ser ut!

 Strike!

 Fler jobbisar, bla min snälla chef (han i svart)

Och nu är jag hemma och har hunnit mysa med familjen också. En rolig dag, samtidigt som man är ganska slut just nu.

Tack älskade arbetskamrater för en jättehärlig kväll, och tack någon för att jag har världens goaste familj att komma hem till :)

Och ja, jag fick en strike också... tur eller skicklighet? Det är frågan ;)

Lite fusk

I år fuskar faktiskt vi.

Redan idag har vi ätit risgrynsgröt och macka med julskinka. Sååå gott :)

Så är det när man ska vara utomlands veckorna innan jul, då får man göra så ;) Faktum är att allt sånt där är ju så himla gott och mysigt innan jul, efter är man ju bara superless på det. 

Barnen har dessutom fått chokladjulkalender i förtid... men de fick den den 13 november som en nedräkning till resan istället. Smart va! Så nu öppnar de luckor med chokladbitar fram till avresedagen... när det gäller chokladkalender blir tydligen barnen aldrig för stora ;)

 Funkar även till tonnisar

  

Reseblogg

Ni som är intresserade av att följa vår resa till Thailand får gärna titta in på vår reseblogg www.familjenbava.blogspot.com

Ville bara säga det ;) 

Jobbigt telefonsamtal

Jaha, så var det gjort. Det där jobbiga samtalet som jag alltid går och drar på till sista minuten. Som jag gruvar mig för bigtime och som sen är över på tre röda.

Samtalet till hundpensionatet.

Visst är det knäppt! För det första är det ett superviktigt samtal. Vad gör man om det inte skulle ha funnits plats tex, bara för att jag ringer på tok för sent? Och jag kan absolut inte tänka mig att ringa något annat pensionat om det skulle bli så illa. Och förr eller senare måste det ju göras, eller hur!

Men det är samma sak varje gång. Maken frågar mig om jag har gjort det och jag säger att jag har allt under kontroll.
Not.

Det känns som att jag sviker min lilla hund på nåt vis. Jag vet att han trivs jättebra där, men han är ju nästan som mitt lilla barn, så det är klart att det gör ont att tänka att han inte ska vara med oss på två veckor. Och då blockerar jag mig totalt förstås. Och skjuter upp det där jäkla telefonsamtalet. Som sen är över jättesnabbt.

"Hej, jag skulle vilja boka en plats på hundpensionatet."

"Javisst"

"Mellan den 6-22 december"

"Inga problem"

"Och det är DJ, han har varit hos er tidigare"

"Ja, just det ja... då är ni välkomna!"

Slut.

Jobbigt telefonsamtal till handlingarna.

Kommer att sakna dig lilla skrutt!

 Kram matte...

Kylan har kommit till stan

Brrr, nu är det riktigt kallt! Men faktum är att jag tycker det känns helt ok just nu. I morse sken solen så jag klädde på både mig och vovsen ordentligt med kläder, och så tog vi en rejäl prommis som slutade på stan där vi träffade på maken som har en deadline till på måndag och därför jobbar häcken av sig just nu. Vi gick och handlade lite god frukost som jag tog hem till mina fortfarande sovande barn...


Väl hemma åt vi en lång och god frukost, tände ljus, och brasan i spisen. Hög mysfaktor sådär en kall lördagsförmiddag, för förmiddag hinner det bli innan våra tonnisar vaknar till liv :)

Efter de körde jag det vanliga lördagspasset av städning, dammsuga, plocka, torka golv, tvätta toaletterna , byta sängkläder osv...

Vid halvfyra åkte vi till Kalmar där vi besökte nya favvoaffären Media markt... maken skulle köpa till ett objektiv till vår fiiina kamera och sonen skulle provspela nya Guitar Hero World tour...

Sen blev det ett besök på Burger King och City Gross. Tyvärr hann jag inte besöka vårt nyöppnade Rusta-varuhus, eller Hemtex, eller Ikea, eller en ny butik som heter Mairo (också nån typ av inredningsbutik) plus alla andra butiker som har poppat upp som svampar ur jorden i det här området, Hansa City, som det heter. Jättefint är det iaf!

Väl hemma blev det återigen en kall prommis med vovsen och sen har jag och dottern spelat lite kort.

För övrigt ser mitt liv just nu ut så här:

Hektisk vecka bakom mig med jobb, sotarbesök, akut tandläkarbesök med dotterns trasiga tand och annat smått och gott.

Nya Singstar ABBA... vill ha!

Nya Guitar Hero World tour... vill ha!

Ordna besök av lilla extravovsen som vi kanske ska ta hand om ju...

Fixa sprutorna på onsdag när jag är ledig. Måste!

Idag om två veckor sitter jag på planet till Thailand!!!!

Hektisk vecka framför mig...

Snart semester....


In love

Idag när jag satt på lunch på jobbet kom plötsligt kollegan in med världens sötaste lilla foxterrier. Åh, det var ju den lilla stumpan som jag kanske ska ta hand om. Vi föll för varandra direkt och nu kan jag inte släppa tanken på henne :D

Men det här var lilla Sara, inte Maggie, det var nämligen så att hon som har uppfödningen pratade om båda tikarna när hon var här första gången, och idag så sa hon att hon tror att Sara är den som skulle passa bäst hos oss tillsammans med min lilla vovse. Och vilken liten sötnos hon var :) Kändes helt rätt på en gång :D

Bara ett krux, hon heter precis som mig... Sara. Hur ska det gå? Kanske vi får kalla henne Sassa eller nåt...

Hon ska iaf komma och hälsa på oss en helg snart.

Längtar!

 Sö söt va?

Semester innan semestern?

Usch, nu ska jag verkligen dundergnälla...

men. jag. är .så. jäkla. trött. på. att. jobba.

Jag har för den delen inte tid att jobba just nu. Herregud, om några veckor ska vi till Thailand, och jag har massa saker jag behöver göra innan det. Och dagarna bara går i 180, jobb, jobb, jobb, hem på kvällen, fixa det nödvändiga, gå och sova, och så upp och jobba igen, och så poff, en vecka till har gått. 

Havrixspruta, boka tid med hundpensionatet, sotaren ska visst komma, utvecklingssamtal hos dottern, försöka träna lite, försöka sola lite (man kan ju inte komma dit som en albyl), tänka ut en välorganiserad packning som jag alltid gör...eeeh not, inte glömma nånting viktigt som man absolut inte får glömma, köpa ny bikini, boka tid för dottern hos tandläkaren så att hon får laga sitt förbaskade hål innan vi åker... just det, jobba heltid, kuska på himla bussar som tar en massa tid, hjälpa barnen med skolarbete som måste hinnas med innan vi åker, laga middag...

En liten semester innan semestern vore inte helt fel faktiskt.  :D Blir nog poppis på jobbet då.

Och så ska jag fixa en reseblogg tänkte jag. Återkommer om adress. När den är igång.

Livet är hårt.

Fotosession i dimman

Maken har ju skaffat sig en ny leksak, en fiiin Nikon D80 (viktigt det där med siffran då han ägnade flera timmar åt att jämföra D60 med D80 och efter moget övervägande valde den lite mer avancerade D80:n). Man kan göra en massa avancerade  grejer med den där kameran (jag kommer förmodligen aldrig att lära mig den) och leka med ljusförhållanden och bla, bla, bla.

Nåväl, vädermässigt var egentligen gårdagen ingen höjdare, det var ganska typiskt novemberväder, grått, småregnigt och dimmigt, men vi beslöt oss ändå för att åka till havet och ta lite bilder,eftersom det kan bli ganska häftiga bilder ändå. 

Vi åkte till ett ställe vid Ölandsbron, och vi var ganska ensamma där ;)

 Det här är en liten gångbro som ligger strax nedanför den mycket större Ölandsbron.

 Mästerfotografen in action, taget med vår gamla kamera som också fick följa med (den förstår jag mig på)

 Vår andra mästerfotograf i familjen :)

 Mina finaste tonnisar :)

 Båda är nu längre än mig;)

 Snygga sonen
 Två sötnosar :)


Det var faktiskt en riktigt härlig och uppfriskande fotosession i det gråa novembervädret. Dessvärre hann inte sonen köpa sin hoodtröja som han hade planerat att köpa i Kalmar "Ameh,det var ju typ därför jag hängde me"...
Men vi tänkte ju inte på att det inte gick att vända precis där vid Ölandsbron utan vi var tvungna att köra över (7 km) och sen tillbaka igen... snopet. Kanske vi hinner åka dit idag istället kära sonen ;)


En liten Maggie?

Idag när jag jobbade så fick jag en kund som jag assisterade ganska länge. Vi fick bra kontakt och pratade på ganska mycket, sådär som man gör när man har en riktigt trevlig kund. Redan från första början konstaterade jag att vi båda två hade hundar och när det var dags för henne att gå så frågade jag lite nyfiket vad hon hade för hundar och då visade det sig att hon har uppfödning av just den hundrasen som min lilla bebis är, strävhårig foxterrier.

 Bebis in pose

Eftersom den rasen inte är så vanlig här kändes ju det som ett jättekul sammanträffande och vi fortsatte att blurra på. Plötsligt frågar hon om jag inte skulle kunna tänka mig att ta hand om en av hennes små tikar som skulle behöva bo någon annanstans, då hon har för många, och dessutom snart skulle ha valpar och då skulle spara en från den kullen för att kunna avla på.
Tiken är en liten försynt tjej vid namn Maggie som är lika gammal som min hund, och jag blev förstås eld och lågor. Min vovse ju skulle älska att få en liten tjejkompis att busa med...

"Måste bara prata med min man om det"...

"Ni skulle ju kunna ta hem henne några dagar och se hur det fungerar"

"Ja, varför inte..... :D

Och maken verkar inte helt främmande för tanken så nu känner jag mig jättespänd för det här. Ska det bli en liten Maggie eller inte?

 Maggie, bild lånad från Kennel Jollyfox hemsida

Och om någon undrar varför min hund inte har samma frisyr som Maggie så är det för att jag har friserat honom själv... därmed inte lika prydlig ;) Men visst är hon söt :D


Rosor i höstskrud

Alltså, vilken fantastisk dag det har varit! Vädret har ju varit helt fab :) Hösten från sin bästa sida!

Jag och vovsen tog en underbar morronpromenad och jag var bara tvungen att hämta kameran och fota grannens rosor:




Är de inte vackra? Så frostnupna, lite ledsna men ändå så fulländade.

 Och sen kunde jag förstås inte låta bli att ta en bild på min lilla bebis som ivrigt väntar utanfördörren på sin prommis. Mattes lilla gosis!!! :D

Efter frukosten åkte vi sen till Kalmar för att kolla kameror igen. Maken är på jakt efter en riktigt bra digital systemkamera och idag slog han till. En riktigt avancerad sak som jag inte kommer att varken våga röra eller förstå mig på ;) Men det blir nog bra. Fina bilder i Thailand kommer det garanterat bli iaf.

Och nu ska jag och dottern spela kort:)


Lördag och lite sjuk

Men allvarligt alltså... vart tar tiden vägen??? Nu är det ju för sjutton lördag igen!!!

Den här veckan har varit väldigt intensiv iofs... syrran kom i söndags och sen fullkomligen flööög tre dagar iväg även att man försöker ta vara på varje minut man har tillsammans :(  Våra söner var som vanligt superdeppade när det var dags att skiljas åt, tårarana sprutade och min son var nere hela dagen... alltid lika jobbigt det där, men så bor vi ju 50 mil från varandra och då är det inte mycket att göra åt. Jag tycker också alltid att det är tråkigt när vi skiljs åt men just den här gången kändes det som att vi snart träffas igen och då dessutom i Thailand :) Rätt nice känsla : "jaha, men då ses vi i Khao Lak nästa gång då..."  Skumt!

Dock har jag varit sjuk den här veckan så mina tre arbetsdagar kändes riktigt tunga (för jobba ska man ju göra ändå...iaf är jag sån, har skitsvårt att sjukskriva mig) så fredagskvällen kändes väldigt välkommen. Och idag har jag tagit det hyfsat lugnt. Egentligen var jag bortbjuden till en kollega men jag kände faktiskt inte att jag pallade att gå dit. Ledsen L, men det blir fler gånger :)

Nu sitter jag här i godan ro med ett glas vitt, vi har precis ätit svart pasta med färska blåmusslor, hjärtmusslor och räkor...mums! Jag har beställt tre böcker från Bokus,Dirt som handlar om Mötley Crues vilda dagar (på rek. av kära syster), Mig äger ingen som tydligen ska vara väldigt bra och Thomas Lappalainens bok Se Neapel och dö, inga större förklaringar behövs väl där ;) Älskar böcker! Och längtar redan tills de kommer!

Och nu blir det nog soffan framför TV:n, vid 22.00 ska jag och sonen iaf titta på Beck, Spår i mörker :)

RSS 2.0