Härliga lördag och grattis älskade lillasyster

Till att börja med vill jag ge massor med grattiskramar till min fantastiskt duktiga lillasyster. Hon går på en artistskola som heter Stage for you där en massa superduktiga elever går som vill bli nånting inom musiken. Där finns det riktig skivstudio som ägs av Pama records och de elever som går där får jobba med det mesta inom musikproduktion, uppträde med både sång och dans. Varje år har de en melodifestival där eleverna själva skriver musiken och de sen tävlar mot varann, och den som vinner får spela in en singel i studion som sen spelas på radion! Det är både en riktig jury och de i publiken som röstar.

Igår kväll var vi där och tittade, och min superduktiga lillasyster vann! Jag är så himla glad för hennes skull och i går kväll var hon som ett helt paket av välfylld glädje, och hon är verkligen värd det. Låten var jättebra, det var hon och en kille som går i en klass över som hade skrivit den tillsammans, och hon sjunger som en liten ängel :-)

Tilläggas bör att alla eleverna verkligen är jätteduktiga och man blir så imponerad när men hör och ser dem. Och jag kan bara tänka mig hur roligt de måste ha, att i tre år får pyssla med det som man bara älskar måste ju vara en dröm... *avis*. Kan man sen tjäna lite pengar på det är ju det inte fel ;-)  Så hör ni en låt på radion som heter Children som sjungs av en underbar röst är det min lilasyster *stolt*. Och hon ska få s.t.i.m.p.e.n.g.a.r  som hon lyriskt uttryckte det igår :D

Att se sin lillasyster stå där på scenen och uppträda så proffsigt känns verkligen stort, och när hon sen fick sjunga låten igen (efter segern som sig bör) gick hon ner från scenen och hämtade min lillebror (alltså hennes storebror) och tog med honom upp på scenen. Sen stod de där tillsammans bland all confetti och mitt hjärta vällde över av kärlek och mina ögon vällde över av tårar, det kan jag lova :-)

Sen vaknade man idag till en härlig lördag! Vädret var varmt och skönt och jag slappade rejält på morronen, som sig bör på en lördag :-) Maken jobbade, sonen skulle iväg med kompisar och dottern är kvar hos min lillasyster över helgen så jag tog vovsen med mig och cyklade hem till mamma som också var ensam. Där satt vi och fikade och snackade bort några timmar. Sen mötte jag upp på maken i stan och vi strosade runt lite där, det var 10-årsjubileum för nånting här i stan så det vara en massa pådrag, bland annat en sk cruising med en massa stajlade bilar så det var mysigt , med en massa glada människor ute och underbart väder:-)

Och veckan som kommer känns så härlig med två lediga dagar (ons, tor). Ja, ibland leker livet :-)

Kommentarer
Postat av: gaggan

Åh, vann hon??!! Vad roligt! Kommer man höra låten på radio här uppe också?

2008-04-27 @ 08:47:36
URL: http://www.gaggan.blogspot.com
Postat av: gioia

gaggan: Ja, den spelas tydligen över hela Sverige.Men det dröjer väl än, de ska spela in den i studion också:-) Men åh vad duktig hon va!

2008-04-27 @ 10:11:58
URL: http://gioia.webblogg.se
Postat av: karin berg

vad kul! gratulear från oss här. Nu gäller det att hålla öronen öppna vid radion.

2008-04-29 @ 11:22:29
URL: http://www.svenssonliv.blogspot.com
Postat av: gioia

karin: Jag ska hälsa henne :-)

2008-04-29 @ 11:53:43
URL: http://gioia.webblogg.se
Postat av: gaggan

Du har blivit utmanad!

2008-04-29 @ 22:04:34
URL: http://www.gaggan.blogspot.com
Postat av: Sara

Vad duktig hon måste vara! Stort grattis till din duktiga lillasyster!

2008-04-30 @ 10:58:05
URL: http://piccolinas.blogspot.com
Postat av: gioia

gaggan: Taget!

sara: Det är hon verkligen ;-)

2008-04-30 @ 11:09:41
URL: http://gioia.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0