Jag har blivit utmanad!

Vad gjorde jag....

För 15 år sedan (1993):
Då var jag mammaledig med min dotter som då var lite mer en ett år. Maken jobbade som grillkock på en restaurang på Arlanda och vi bodde i en bostadsrätt som vi trivdes jättebra i, i Märsta utanför Stockholm. Eftersom maken då hade billiga flygbiljetter genom SAS så flög vi en hel del, både till mamma nere i Småland och till Italien. Sommaren 1993 åkte vi dessutom till både New York och Dominikanska Republiken i Västindien också, så det var ett bra år för reslusten. På hösten 1993 fick jag ett 6mån-vik/praktik på SAS flygskola vid Arlanda flygplats och dottern började på dagis. Det var en mysig tid som jag tänker tillbaka på med tillförsikt !

För 10 år sedan (1998):
Då var jag tvåbarnsmamma, dottern var 6 år och gick på förskolan som hon älskade, och sonen var 3 år och gick hos dagmamma. Jag jobbade inom taxfreebutikerna på Arlanda och maken jobbade som restaurangchef på Arlanda(Burger King). Vi bodde i en lägenhet i centrala Märsta där vi trivdes jättebra. Vi var även i London med barnen och reste en hel del ner till Småland, och förstås Italien. Livet rullade på för fullt med heltidsarbeten och småbarn och allt vad det innebär.

För 5 år sedan (2003):
Ett både roligt och sorgligt år. Vi hade år 2000 tagit steget och flyttat ner till Småland tillsammans med syrran och hennes familj. Efter tre år bestämde de sig för att flytta tillbaka till Sigtuna och det kändes väldigt tomt och sorgligt när de försvann. Ett tag var även vi ganska inställda på att flytta tillbaka men lade de planerna på hyllan tillsvidare.

Till det roliga dock hörde att jag och maken hade pluggat under tre år och jag då avslutade mina studier på Högskolan i Kalmar (media och kommunikation). Jag och en studiekompis hade slitit med vår uppsats och fick bästa betyg! Maken slutade sina studier i webb och grafik och tog beslutet att öppna ett eget företag vilket också kändes väldigt spännande. Under vår studietid hade vi båda jobbat inom Systembolaget, men hösten 2003 fick jag ett vikariat på Lindex. Jag trivdes sådär och sökte vidare. Vi bodde i en bostadsrätt här i stan som vi trivdes hyfsat bra i även om det mer kändes som en mellanlandning.

För 3 år sedan (2005):
Maken jobbade på med sitt företag som rullade på och jag jobbade inom det företag jag fortfarande jobbar inom. Vi letade nytt boende och föll pladask för huset som vi köpte och fortfarande bor kvar i. Dottern blev tonåring och började högstadiet och sonen började mellanstadiet. Vi köpte även ny bil det året, vilket var väldigt skönt efter några år av strul med vår gamla Saab som vi hade haft länge.

För 1 år sedan (2007):
Inte så stora förändringar. Mycket jobb både för mig och maken. Vi planerade som bäst vår resa till Calabrien tillsammans med syrran, som sen också blev jättelyckad och härlig.

För 3 månader sedan (januari):
Jaa, jobbade på som vanligt. Njöt av en vinter helt i min smak, mild och ingen snö ;-) Tog återigen upp övningskörningen som har legat på is ett bra tag. Längtade efter den tid vi har framför oss nu, långa, ljusa vårdagar och sommar.

Igår (29 april 2008):
Jobbade till 16.45 och blev sen hämtad av maken som blev överraskad med en försenad födelsedagspresent från mig (en 16-årig Lagavullin, rökig härlig singlemaltwhisky). Jag, dottern, maken och vovsen tog en jätterunda i skogen  på ca 2 timmar som var jättehärlig. Sen var jag vrålhungrig och vi åkte och köpte hämtpizza som vi glufsade i oss. Jag och sonen avslutade kvällen med Guitar Hero!

Idag (30 april 2008):
Ledig! Sov ut ordentligt och sen cyklade jag, maken och vovsen till affären för att handla frukost. Ikväll är det majbrasa men vi ska ha folk hemma här så det blir nog inget besök där. Dottern ska iväg med sina kompisar och sonen kommer nog att vara hemma med oss. Ska nu ta tag i lite städning :-(
 
I morgon (1 maj2008):
Också ledig! Ta det lugnt på dan och sen på kvällen ska vi grilla med grannarna. En rejäl prommis blir det nog också.

Om 1 år (april 2009):
Oj! Har absolut ingen aning. Dottern kommer ha börjat på gymnasiet och sonen på högstadiet iaf. Räknar kallt med att jag iaf har körkort :-)
Får nog återkomma om resten :-) 









Jag utmanar den som vill!

Kommentarer
Postat av: emmeliee

trevlig valborg :)
vad ska du hitta på för kul?

2008-04-30 @ 12:14:00
URL: http://emmsaan.webblogg.se
Postat av: Asa Eden

Later som ett bra liv.
Hur kom det sig att ni tog det stora steget fran Marsta?
Notte, Asa

2008-05-05 @ 01:33:22
URL: http://www.silvia.blogg.se
Postat av: gioia

åsa: Mamma och mina småsyskon bodde här nere, maken var trött och utarbetad på sitt jobb, och vi ville båda plugga så det kändes som att det var dags att göra något nytt helt enkelt :-)

2008-05-05 @ 07:50:37
URL: http://gioia.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0