Härlig helg och vårrullar

Helgen har varit jättemysig måste jag säga!

I fredags jobbade jag förstås som vanligt, men så fort vi kom hem på kvällen så slängde jag ihop en dessert av vit chokladmousse med hallon och blåbär (mums) för att sen dra över till grannarna för lite kräftskiva :D

Mannen i huset jobbar som kock och är förstås en hejare på att slänga ihop gd mat, så det var sesampanerade laxbitar, Västerbottenostpaj, renklämmor, goda ostar mm, mm... och så förstås kräftor. Himla gott var det, och det blev en jättehärlig kväll. Snacka om att trivas med grannarna :)

På lördagen drog sonen till Kalmar med sin kompis så jag och dotetrn cyklade till stan i det underbara sensommarvädret och hade lite shopping, blev mest "titta,känna meninteköpa-shopping" men det var mysigt det också. Sen köpte vi oss en kycklingrulle och cyklade vidare till mamsen för en fika och sen åkte jag till affären för att handla mat till kvällen då våra vänner P och L skulle komma, plus grannen med döttrar eftersom mamman i familjen hade tjejhelg i Sthlm. Så även lördagskvällen blev en härlig kväll i goda vänners lag.

Och idag har jag pulat lite här hemma och nu har jag fått världens inspiration till att göra thaiinspirerad middag med hemlagade vårrullar (sonens önskemål) och en Paneng currry... det är första gången jag ska göra vårrullar så vi får väl se hur det slutar... förhoppningsvis bra :)

Återkommer om resultatet...

Höres!

Kommentarer
Postat av: karin berg

Jag har också haft en alldeles underbar sensommarhelg på landet. Och..vi åt även Paneng Cyrry igår med kött och nudlar :-)

2008-09-01 @ 09:56:18
URL: http://www.svenssonliv.blogspot.com
Postat av: gioia

karin: Jag såg bilderna, såg jättehärligt ut :)

2008-09-01 @ 22:19:45
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0