Sovmornar

Jag älskar dotterns nya schema! Nu är det slut på att minst en halvtimme varje morron ägna sig åt väckning som sakta men säkert eskalerar från lugn och sansad till desperat. Dottern vaknar själv utan problem tack vare att det är sovmorgon nästan varje dag vilket passar min dotter ypperligt. Hon är mycket piggare och har en helt annan energi än vad hon hade i nian när det var tidiga mornar varje dag. Hon är absolut ingen morronmänniska min lilla prinsessa, utan mår bäst av att sova till lite på morronen. Istället har hon mer energi på em och kväll till studier och annat och mornarna är inte längre en pina, varken för henne eller för mig ;)

Ärligt talat tror jag att de flesta tonåringar skulle må bättre av att börja lite senare på morronen då de har en tendens att vara väääääldigt trötta då, och på det viset ha mer energi i skolan.

Sonen är lite lättare att väcka på mornarna än så länge, så vi får hoppas att det håller i sig :)

Men som sagt, dotterns nya schema gillar både jag och hon!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken tur att hon får sova lite längre! Nu börjar mina twins också bli lite sega på morgonen... :)

2008-08-30 @ 20:40:34
URL: http://viamessina.blogspot.com
Postat av: gioia

sara: Vänta några år til... ;)

2008-08-31 @ 09:47:48
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0