I morron är det jul och just nu skulle vi ha...

I morron är det julafton... skumt. Jag har absolut inte greppat det över huvud taget. Jag har inte alls den där känslan som man brukar ha dan före dan när man sitter och slår in juklappar och lyssnar på jullåtar på full volym...

Snarare är jag jetlaggad (läs trött) och går runt i nån slags alternativ värld. Jag tittar på klockan, räknar fram sex timmar och tänker "att just nu skulle vi nog ha gått i butikerna och shoppat upp våra bath", eller "just nu skulle vi ha legat på stranden och stekt" eller "just nu skulle vi nog ha suttit på Puh Khao Lak, eller Happy Lagoon, eller Weerapat... och käkat middag" eller "just nu skulle vi nog ha suttit vid poolen med en Singha" osv osv

Just nu på riktigt är klockan 22.30, så i Thailand är klockan 04.30 på morronen. Då skulle jag ha legat och sovit sött så det är kanske inte så konstigt att man är lite sleepy. Och om fem timmar skulle jag ha stigit upp, dragit undan gardinerna, öppnat altandörren, släppt in solen, värmen och ljuden. Jag skulle ha klätt på mig bikinin, solklänningen och flip-flopen, väckt resten av familjen, och styrt mot frukostbuffén. Sett fram mot en ny fantastisk dag i paradiset.

Suck. När slutar man tänka så. Och när vänjer man sig vid att det är apkallt? Förhoppningsvis imorron när vi åker hem till mamma och firar en precis lika mysig julafton som vi alltid gör.

God jul till alla iaf!

  Livet lekte!

Kommentarer
Postat av: Sara

God jul och välkomna hem! :)

2008-12-24 @ 07:42:12
URL: http://viamessina.blogspot.com
Postat av: gioia

sara: Tack det samma :)

2008-12-24 @ 11:05:11
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: Angelica

Gissar att bilden är tagen runt Similian?? Tycker mig känna igen motivet. ;-) familysimilianbeach.jpg" rel="nofollow">http://www.vidlund.com/thaifamilysimilianbeach.jpg



Våran bild är skitdålig men ändå :-D

2008-12-28 @ 00:35:58
URL: http://vidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0