Nej, jag tycker inte att det är skönt att det har blivit kallt och kommit snö

... ville bara säga det. Kalla mig UFO eler vad du vill. Men är det bara jag som inte vill ha j-a kyla och snö.

Alla jag träffar:

"Nämen heej, god fortsättning! Hade ni det skönt på semestern?"

Jag:  

"Helt underbart :D Har ni haft det bra i jul då?"

Dom:

"Ja gud ja, och det är så mysigt att det äntligen blev lite kyla och snö... eller hur ... "

Jag: (säger)

"Ehh, ja, jo... nja ... "

Jag: (tänker)

"Nej jag hatar att det har blivit kallt och snö. Är jag konstig på nåt vis?

Jag föredrar grått och varmt framför vitt och kallt.  Då kan jag cykla hur fort jag vill, man behöver inte skrapa bilrutor när man är stressad. Man behöver inte stappla fram när man är ute med vovsen av rädsla för att halka. Man behöver inte köra värmepumpen i 180. Man behöver inte ha en jäkla mössa som plattar till håret och foträta vinterkängor (ok de är skönare än de högklackade stövlarna men ändå).  

Då har jag sagt det högt. Jag vill ha 10 plusgr och grått, jag kan tom stå ut med regnet. Eftersom det nu nödvändigtvis är vinter. OK?

Kommentarer
Postat av: Angelica

Åhhh, jag håller fullständigt med! Den enda gången det är bättre med snö än grått och piss är (ja, förutom i fjällen då) när man har varit hemma med barnen hur länge som helst och det enda man vill är att gå ut men det finns inget att göra ute. Då kan man gå till pulkabacken om det är snö. Men det är inte så ofta såna tillfällen kommer så nä, mer varmt och grått än kallt och vitt!!!

2008-12-28 @ 16:10:09
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: gioia

angelica: Skönt, du får mig att känna mig någorlunda normal :)Här verkar alla tycka att det är sååå mysigt med kyla och snö. Men visst, pulkaåkning är ju roligt, men mina barn slutade med det för många år sen, nu vill de bara kunna cykla och åka moppe utan problem :)

2008-12-28 @ 16:42:30
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: Angelica

Jag vräkte ur mig samma sak som jag skrev här nyss när vi var hos några kompisar och precis som du säger så tittade dom på mig precis som om jag var ett UFO. :-)

2008-12-28 @ 22:11:41
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: gioia

Då är vi ufon du och jag då;)

2008-12-29 @ 06:58:57
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0