Finns det något godare än smörfrästa kantareller...ja, kanske

 Mums! Första kantarellsmörgåsen för i år har just intagits med vördnad. Smörfrästa, med vitpeppar och salt, färska förstås. Och nej, jag har inte plockat dem själv utan köpt dem. Dock rensat och hackat själv ;)

Så grymt gott! Ren njutning....

Och första ångestfyllda arbetsdagen har också avklarats. Joodå, det gick bra, men jag skulle inte tacka nej till några veckors ledighet till föstås. Nåväl, ledig på onsdag, och om väderprognosen håller vad den lovar (25 gr, sol) så blir det Böda Sand på Öland. Mmmmmm....

I Napoli satt vi och diskuterade vad vi skulle kunna äta varje dag i resten av vårt liv. För mig, dottern och svärmor var det pasta med skaldjur som gällde... älskar det!!!!.
För svärfar var det bönor i olika former och för maken var det napolitansk pizza, alltså napolitansk... vedugnsbakad Margarita med äkta färsk mozzarella.

Men smörfrästa kantareller kommer inte långt efter för min del. Vad skulle ni kunna äta varje dag i resten av ert liv?

Kommentarer
Postat av: gaggan

Smörstekta kantareller är mums! Napoletansk Margarita är iofs inte helt fel det heller. Men varje dag resten av mitt liv? Hmm... vet inte.

2008-07-22 @ 22:45:45
URL: http://www.gaggan.blogspot.com
Postat av: Angelica

Kyckling i röd curry, alltså på äkta thai-vis. Skulle verkligen kunna äta thaimat resten av mitt liv. Herregud så gott!!

2008-07-23 @ 07:28:03
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: gioia

gaggan: Napolitansk Margarita är mums men inte varje dag tror jag... :)



Angelica: Thaimat är superdupergott,det kan jag också äta ofta :) Mums!

2008-07-23 @ 09:45:00
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0