Svensk sommar när den är som den ska

Svensk sommar är oberäknelig, lite för regnig, lite för kall, lite för kort... för det mesta.

Men när den är som den ska, eller rättare sagt, när den är som jag tycker att den ska vara iaf, är den helt underbar! Som idag tex.  Jag var ledig, och solen strålade från en härligt blå himmel, så det var stranden som gällde.

Från början hade vi tänkt att åka till Böda sand på Öland, men eftersom väderprognosen sa 25 gr i Kalmar men 19 gr på norra Öland så tänkte vi om och åkte till ett annat ställe som vi tycker om som heter Kolboda. Där finns det både poolanläggning och havsbad så det finns något för alla smaker. Sonen tyckte havet var lite kallt så han badade i poolen, dottern badade länge och väl i poolen men föredrar egentligen havet, maken badade varken i det ena eller det andra kinkig som han är , och jag njöt av underbart havsbad men också lite poolbad. Vi hade även med oss P, en av våra vänner och mamma och lillsyrran, så det blev en helt perfekt dag och en massa sol.

Och mycket mer behöver inte jag för att känna mig som världens lyckligaste och harmoniska människa :D
När jag kom hem kände jag mig väl till mods och med förnyad energi. Suveränt!

 Dottern och lillasyster i glittrigt hav

 Sonen som helst stannade kvar på bryggan...

 ...liksom badkrukan/soldyrkaren i familjen

  Jag och P njuter av uppfriskande hav.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Men åhhhh, ser ju bara hur mysigt som helst ut!!! Själv jobbar jag den här veckan. morr



Du föresten, är det ok att jag lägger till dig som en av mina favoritbloggare på min blogg?



Kram,

Angelica

2008-07-24 @ 09:52:36
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: gaggan

Åh, vad härligt det ser ut! Här har vi också haft jättevarmt, underbart!

2008-07-24 @ 10:51:50
URL: http://www.gaggan.blogspot.com
Postat av: gioia

Angelica: det var helt underbart :D Och självklart får du länka mig som en av dina favoritbloggare ;)smickrad Jag tänkte länka dig också om det är ok?



gaggan: Och vab den här veckan är förstås inte helt fel då va ;)

2008-07-24 @ 12:07:26
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: Angelica

Självklart! Vad roligt. :-)

2008-07-24 @ 14:31:21
URL: http://vidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0