Varför låter det godare att säga färska Smögenräkor?

Igår kom jag till jobbet lite tidigare pga den hopplösa sommar-buss-tid-tabellen (jaja, jag skaaa ta mitt körkort snart, jag har ju tom en bil för sjutton!!!)... i vilket fall så tänkte jag att jag handlade då istället för att stressa på lunchen, så det blev en sväng till Maxi och Toiwos fisk. Och till min stora glädje hade de både blåmusslor, hjärtmusslor  som kan vara lite svåra att få tag på ibland, och färska Smögenräkor.... jag säger bara mums! Bara jag tänkte på middagen som skulle intas på kvällen vattnades det i munnen... pasta med färska musslor och färska Smögenräkor. På något sätt låter det ännu godare än att bara säga pasta med musslor och räkor för det kan ju verkligen tolkas fel: Typ musslor på burk (ryyyyyser) och färdigskalade räkor i lag ni vet (ryyyyser ännu mer) i nån moja med pasta till... urk! Nej, färska musslor och färska räkor, ja tom färska Smögenräkor, ska det vara... bara där vet man att maten kommer att bli så god :D

 ... och så här gott blir det! Jodå, pastan ligger nånstans under alla skaldjur där. Stora tallrikar är bra ;)

 ... och här har ni min mycket nöjda dotter med favvorätten framför alla, och eftersom lillbrorsan inte gillar färska musslor så får hon även hans... lycka!

Och sommardagarna är långa, soliga, varma och helt underbara. Man kommer hem från jobbet och kan ta ett kvällsdopp i poolen, livet leker!

 ... tom med vovsen får svalka sig lite :)

 ... visst är jag duktig på hundsim matte!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag måste lära mig äta skaldjur! Hos makens släkt i Ancona är det ju bara det som gäller...

Jo, jag är tillbaka. Fast på ny adress. Kunde inte hålla mig från bloggandet längre än så! :)

2008-08-04 @ 08:09:29
URL: http://viamessina.blogspot.com
Postat av: gioia

Skaldjur är bland det bästa jag vet :) Och jag visste väl att du inte skulle kunna hålla dig ifrån bloggosfären ;)Kul att du är tillbaka iaf :)

2008-08-10 @ 12:09:36
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0