Ljuva dagar

Lördagkvällen blev underbar! Mamma, jag och ungdomarna (mina två och mammas två) satt och mös i Garden Room på restaurang Byttan i Kalmar. Vi hamnade i en soffgrupp med mjuka dynor, kuddar och filtar. Runt om oss hade de ställt palmer och värmelampor. Grillbuffé fick man äta av mellan 18.00-22.00 och så en iskall öl till det. Livebandet spelade, miljön utanför med havet och den vackra parken, slotten lite i bakgrunden, och massor med glada människor. Det blir inte mycket bättre än så helt enkelt. En superlyckad kväll :-)

Söndagen blev inte mycket sämre den. Jag, dottern, maken  och vovsen tog en varsin solstol (ja, inte vovsen förstås), en engångsgrill och korvar och drog till ett av mina paradisställen på jorden, Böda Sand på Öland.


Sonen skulle absolut inte med: "Asså mamma, jag ska träffa B och E och G och den och den....det är typ redan planerat" . Ok, vi fick lämna pengar så att han kunde gå med kompisarna och käka något, men han missade verkligen nåt. Helt vindstilla, flera kilometer av kritvit sand, klarblå himmel och en stor sol, och nästan bara vi!

Visst, det tar sin lilla stund att åka dit men det är absolut värt det. Och ja, vi badade också:-) Det är inte ofta man kan bada i havet redan 1 juni va... vovsen var överlycklig som fick strosa runt på stranden, bada när han hade lust och sen gå och sova under en av våra solstolar. En lång strandpromenad blev det också. Och vi bara njöt till 100 %! Missa inte Böda Sand om ni någon gång åker till Öland :-)


Kommentarer
Postat av: Asa Eden

Det later verkligen suverant - bade det ena och det andra!

Far nog ta mig en tur till Boda Sand nagon gang.

2008-06-04 @ 10:18:18
URL: http://silvia.blogg.se/
Postat av: gioia

åsa: Det måste du absolut göra :-)

2008-06-05 @ 08:52:50
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: Sara

Ser ljuvligt ut!

2008-06-06 @ 09:07:27
URL: http://piccolinas.blogspot.com
Postat av: gioia

sara: Det är otroligt vackert där... fridfullt på nåt vis :-)

2008-06-06 @ 09:24:37
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0