Skolresa och födelsedag

Ja, vad säger man? Vädret ventileras ju på ett antal bloggar just nu, alla sollängtande svenskar är  lika lyriska och jag är absolut en av dem. Livet är ju så totalt mycket lättare när man varje morron vaknar till en knallblå himmel och strålande sol, man har börjat få en vettig solbränna och dagarna är långa och härliga. Fantastiskt!

Hela tisdagen var jag och maken iväg för att hjälpa till med sonens skolresa. Vi åkte på morronen kl. 8 mot Karlskrona med tre ystra grabbar i bilen. Vädret var super och Karlskrona är en underbara sommarstad. Sonens klass skulle vara några timmar på ett ställe som heter Boda Borg http://www.bodaborg.se/ (lite i stil med Fångarna på fortet, om ni minns den gamla TV-serien, där man i grupp kämpade i olika celler) så vi föräldrar som var med och körde styrde kosan mot stan och havet. Jag hade vovsen med så jag och maken och en annnan mamma valde att sitta på en klippa vid havet i våra medhavda solstolar, medan de andra skulle shoppa lite. Sen åt vi lunch ihop innan vi skulle hämta barnen igen för att dra vidare mot Kolboda www.kolbodabaden.se utanför Kalmar. Där spenderade vi eftermiddagen med de andra föräldrarna för grillning och bad i poolerna. Supertrevligt! Sen åkte vi hem på kvällen men sonen skulle stanna kvar eftersom de skulle sova över i stugorna som finns där. Med tre av kompisarna. Själva. Gissa om de var lyckliga och hade kul :-)

Och mitt i alltihopa  bahagade sonen bli äkta tonåring och fylla 13!!!! Supergrattis gubben! (ja,ja, jag vet att jag inte får kalla dig gubben längre.... ;-) ) 

Så nu har man två tonåringar i familjen.... hm....

Kommentarer
Postat av: Karin

Anders Och Elias kom hem från Gävle igår där de hade varit på skolresa i tre dagar. de hade badat, gått på museum, grillat och såklart varti på Furuvik. Fast Anders och 7 andra mammor och pappor tyckte att det var lite slitigt att hålla reda på 27 ungar =)

2008-06-05 @ 10:43:30
URL: http://www.svenssonliv.blogspot.com
Postat av: gioia

karin: haha, ja det kan jag tänka mig. Men de är ju lite yngre också. Det här funkade hur bra som helst faktiskt :-)

2008-06-05 @ 14:21:45
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: danne (:

mamma :) kolla mitt inlägg. gjorde en ny bara för att skriva ett inlägg. hoppas du ser detta snart :D / danne

2008-06-07 @ 11:50:00
URL: http://vat0.blogg.se/
Postat av: Asa Eden

Ah vad kul med Bodaborg!! Var dar for nagra ar sedan med mina gamla, svenska arbetskompisar och har djavulusiskt kul!

Jag blev (enligt mina arbetskamrater) som TOKIG och manade pa mitt lag att springa, hoppa, klattra!!!!!

(till och med stackars hoggravida Merja....).

Vi vann.

He he he.



Kramar Asa

2008-06-13 @ 17:04:52
URL: http://silvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0