Cruising på en rosa moppe

Tänk er en barbierosa moppe som körs av en mörk 16-årig tjej med en lika barbierosa hjälm. Bakom sig har hon sin mamma med en uberful hjälm och solglasögon och med en väldans söt vovse i famnen. Vovsen myser för fullt, öronen fladdrar i vinddraget och han lutar sig lite coolt mot tjejens axel.

Jo, det var jag, dottern och vår vovse DJ som var ute och åkte moppe igår. Kvällen var underbar så vi bestämde oss för att cruisa iväg med moppen. Eftersom jag dessutom skulle poppa in i solariet som är öppet jämt så tyckte dottern att hon skulle ta med sig DJ och gå runt lite med honom under tiden. 

"Vi tar honom på moppen mamma" 

"Nämen, det kommer aldrig att gå ...." Jag såg framför mig en sprattlig hund som sparkar till dottern i ryggen, som tappar kontrollen över moppen, som far in i ett hus eller nåt så att alla på moppen flög all världens väg och bröt samtliga ben :O

"Joodå, vi testar ett varv runt området här först..."

Gulp! Jag satte mig, dottern forslade över lilla vovsen och sen masade hon sig upp själv. Och som den lilla goa vovve han är så var det förstås inga som helst problem, och dottern körde som vanligt som en gud.
Så vi fick en jättehärlig tur tillsammans och spred nog lite glädje runt omkring oss, för alla som vi mötte log så glatt :-)
Och vovsen mös som en liten prins ;-)
Och matte var trött i armen ;-)

Kommentarer
Postat av: gaggan

Låter härligt! Kanske E kan prova att cykla med Casper nästa gång vi kommer ner...;)
Precis en sån moppe som M har står här på Maxi, man kan tydligen vinna den om man köper Date- deo eller nåt sånt. Den är så fin!!!

2008-05-09 @ 14:05:04
URL: http://www.gaggan.blogspot.com
Postat av: gioia

gaggan: :D haha, ja kanske det. Och visst är moppen fin, och med det ekipaget på kan det inte bli mycket bättre ;-)

2008-05-09 @ 17:56:15
Postat av: Sara

Hahaha! Måste ha varit en helt underbar syn! :)

2008-05-09 @ 18:06:40
URL: http://piccolinas.blogspot.com
Postat av: gioia

sara: Maken åkte hem från träningen i samma veva så när vi gled upp vid sidan av bilen så försökte han föreviga oss på bild. Ska se om jag kan lägga in den :D

2008-05-09 @ 21:58:13
URL: http://gioia.webblogg.se
Postat av: Asa Eden

Ja ja ja, vi vill se bild pa harligheten!!!!

2008-05-10 @ 00:28:09
URL: http://www.silvia.blogg.se
Postat av: gioia

åsa: haha, ska försöka fixa det ;-)

2008-05-10 @ 10:16:43
URL: http://gioia.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0