Stänga dörren till paradiset

När jag stängde altandörren nu ikväll för ca en kvart sen kändes det verkligen som att vara tillbaka till verkligheten igen. Solstolarna plockades in, poolen stängdes, grillen kördes under taket, vår kanin fick snällt hoppa in i buren igen efter två dagar i sin lekhage ute i trägården... i morron ska det visst bli dåligt väder igen.

Men det har varit två helt fantastiska dagar. jag har bara varit inne i absolut nödfall, för man vill ju bara vara ute och suga i sig varje underbar sekund av våren i all sin prakt. Igår låg vi och slappade i trädgården hela förmiddagen jag och dottern medan maken jobbade och sonen var i kalmar med sin kompis och shoppade. Sen tog jag och dottern och vovsen en tur med moppen och hamnade hos mamma och lillsyrran och brände några timmar innan det var dags att åka hem och laga middag och äta tillsammans med en av våra kompisar.

I morse vaknade jag ganska tidigt (typ åtta!) och gick upp och fixade undan för att verkligen kunna njuta av ytterligare en soft dag i solen... vår termometer på altanen stod på 34 gr (nu har vi väldigt vindstilla hos oss) så det vara bara att njuta för fullt. Jag kunde inte ens motstå ett dopp i poolen fast den knappt har blivit uppvärmd än... 13 gr är ingen lisa för skälen precis men det svalkade, det vill jag lova :-)

Sen åkte vi till Kalmar och strosade runt lite vid havet och hittade ett område (Stensö) där vi lätt skulle kunna tänka oss att bo konstaterade vi. Det var så sagolikt vackert där, speciellt nu när våren har exploderat i all sin prakt med äppelblom och körsbärsblom och magnolia. Fantastiskt!

Efter glass och en promenad i slottsparken åkte vi hem och grillade... och jaa, nu är man tillbaka i verkligheten igen. När jag stängde altandörren kändes det som att stänga dörren till ett hotell där man har haft en sån där riktigt lyxig weekend och bara slappat och haft det härligt... ett par dagar i paradiset helt enkelt!

Men lite ny energi och en hel del solbränna har man samlat på sig :-) Och hela sommaren ligger ju faktiskt framför oss ... så snart kan man öppna dörren till paradiset igen :-) 

Kommentarer
Postat av: Asa Eden

Det later helt enkelt uuuuuuuuuuuuunderbart! Och som sagt var....vi har hela sommaren framfor oss!!!

2008-05-13 @ 00:56:48
URL: http://www.silvia.blogg.se
Postat av: Var dags glimtarn

Lovely :D!

2008-05-13 @ 11:03:52
URL: http://vardagsglimt.blogspot.com
Postat av: gioia

åsa: Ja, det äääääär det ;-) Och de är de dagarna jag känner hur gärna jag skulle vilja bo i La Bella Italia för att liksom ha lite fler av de där dagarna, igår var det riktigt kyligt igen :-( Men svensk försommar är iofs en klass för sig eller?

var dags glimtarn: Japp :-)

2008-05-13 @ 12:44:07
URL: http://gioia.webblogg.se
Postat av: Asa Eden

Kara du, har regnar det idag och ar allmant bedrovligt trakigt. Mitt talamod borjar ta slut - vill ha sommar! Inte sa dar lite "larvsommar" ett par dagar - na, riktig ihardig sommar dag efter dag efter dag. Jag byter ut vintergarderoben mot sommargarderoben for hela familjen och det ar ett jadra duttande med tjocktjojor ena dan och shorts andra dan. BASTA! Hos vem kan man reklamera?!

2008-05-13 @ 17:43:12
URL: http://www.silvia.blogg.se
Postat av: gioia

åsa: Va, det låter ju som Sveriges aprilväder ung... ena dagen vinterkläder, nästa dag sommarkläder. Men det blir nog snart ordning hos er :-)

2008-05-13 @ 18:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0