Jobbigt telefonsamtal

Jaha, så var det gjort. Det där jobbiga samtalet som jag alltid går och drar på till sista minuten. Som jag gruvar mig för bigtime och som sen är över på tre röda.

Samtalet till hundpensionatet.

Visst är det knäppt! För det första är det ett superviktigt samtal. Vad gör man om det inte skulle ha funnits plats tex, bara för att jag ringer på tok för sent? Och jag kan absolut inte tänka mig att ringa något annat pensionat om det skulle bli så illa. Och förr eller senare måste det ju göras, eller hur!

Men det är samma sak varje gång. Maken frågar mig om jag har gjort det och jag säger att jag har allt under kontroll.
Not.

Det känns som att jag sviker min lilla hund på nåt vis. Jag vet att han trivs jättebra där, men han är ju nästan som mitt lilla barn, så det är klart att det gör ont att tänka att han inte ska vara med oss på två veckor. Och då blockerar jag mig totalt förstås. Och skjuter upp det där jäkla telefonsamtalet. Som sen är över jättesnabbt.

"Hej, jag skulle vilja boka en plats på hundpensionatet."

"Javisst"

"Mellan den 6-22 december"

"Inga problem"

"Och det är DJ, han har varit hos er tidigare"

"Ja, just det ja... då är ni välkomna!"

Slut.

Jobbigt telefonsamtal till handlingarna.

Kommer att sakna dig lilla skrutt!

 Kram matte...

Kommentarer
Postat av: gaggan

Usch, jag vet precis vad du menar. Går med en klump i magen hela tiden och tänker på det där himla pensionatet. Men det gick ju jättebra när han var där åp prov, så det kommer nog bli bra. Men vem ska ge Bassen ostskivor från frukostbordet när vi är borta?

2008-11-23 @ 14:19:07
URL: http://www.gaggan.blogspot.com
Postat av: gioia

gaggan: Ja för er är det ju ännu värre eftersom det är första gången öht. Brrr... Men det kommer att gå bra :)

2008-11-23 @ 17:22:32
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: Angelica

Ja, varför gör man alltid sådär? Går och drar på sånt som är jobbigt. Bättre att ha det ur vägen juh...

2008-11-24 @ 12:23:26
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: gioia

angelica: jaadu, det kan man undra... :)

2008-11-24 @ 14:15:48
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0