Semester innan semestern?

Usch, nu ska jag verkligen dundergnälla...

men. jag. är .så. jäkla. trött. på. att. jobba.

Jag har för den delen inte tid att jobba just nu. Herregud, om några veckor ska vi till Thailand, och jag har massa saker jag behöver göra innan det. Och dagarna bara går i 180, jobb, jobb, jobb, hem på kvällen, fixa det nödvändiga, gå och sova, och så upp och jobba igen, och så poff, en vecka till har gått. 

Havrixspruta, boka tid med hundpensionatet, sotaren ska visst komma, utvecklingssamtal hos dottern, försöka träna lite, försöka sola lite (man kan ju inte komma dit som en albyl), tänka ut en välorganiserad packning som jag alltid gör...eeeh not, inte glömma nånting viktigt som man absolut inte får glömma, köpa ny bikini, boka tid för dottern hos tandläkaren så att hon får laga sitt förbaskade hål innan vi åker... just det, jobba heltid, kuska på himla bussar som tar en massa tid, hjälpa barnen med skolarbete som måste hinnas med innan vi åker, laga middag...

En liten semester innan semestern vore inte helt fel faktiskt.  :D Blir nog poppis på jobbet då.

Och så ska jag fixa en reseblogg tänkte jag. Återkommer om adress. När den är igång.

Livet är hårt.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Ja fy sjutton, stackars dig!! :-D

2008-11-13 @ 23:12:35
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: gaggan

Jag vet! Vem vill jobba nu? Har ju massor att göra. Jag hinner aldrig skriva i bloggen och vi hinner aldrig ta de där förbaskade sprutorna (inte så ledsen för det iofs... ) och allt som behövs inhandlas innan vi åker. Hur ska tiden räcka till?

2008-11-14 @ 07:31:00
URL: http://www.gaggan.blogspot.com
Postat av: Karin berg

och sen behöver man lite extra ledigt när man kommer hem.. ;-) för att landa i vardagen.

2008-11-14 @ 09:14:24
URL: http://www.svenssonliv.blogspot.com
Postat av: gioia

angelica: ;) hihi, ja visst är det...



gaggan: Om jag hade svaret på det... skulle jag inte ha skrivit det här inlägget ;)



karin: jag är faktiskt ledig nästan en vecka efteråt också... det är ju julveckan :)

2008-11-14 @ 15:46:56
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0