Ledig lördag och jobbsöndag

Japp, idag är det min jobbarsöndag. Helt ok tycker jag, kortare arbetsdag, mer betalt och ganska lugnt. Och sen ledig vardag istället, vilket kan vara himla skönt ibland.

Igår var vi allihopa lediga däremot. Tom maken som i princip jobbar varje dag på ett eller annat vis (egen företagare på både gott och ont). Men igår hade han  helt enkelt bestämt sig för att ta en dags time-out så vi åkte till Kalmar allihopa. Dels stod shopping på menyn. Tonnisar behöver alltid något om man säger så...

Så det var coola mössor-köp, dottern skulle ha strumpbyxor, och knästrumpor, och örhängen, och ett par skor "asså mamma, det ska vara klack, och det ska vara som stövletter fast ändå inte, och de ska vara svarta, och det får absolut inte vara massa nitar eller spännnen eller annat grejs, jag har sett en i skolan som har såna som jag vill ha, men jag kan ju inte fråga var hon har köpt sina,  för jag kan ju ändå inte köpa likadana..."

Så det var in och ut i skoaffärer men inga skor som dög. Till slut hittade hon ett par som hon gillade men som då naturligtvis inte fanns i hennes storlek... puh...

Sonen skulle köpa hoodtröja och nya jeans, och nej, han är inte billig i sin smak. Och när han har bestämt sig för en sak, är det liksom inget annat som gäller  "Åhh, ni fattar ingenting... jag gillar inte Lee, och inte Diesel, och absolut inte Replay, och nej, jag hittade inga snygga på reabordet på JC, möjligtvis Wranglerjeansen på Carlings men de var ändå inte riktigt bra...."

Summa summarum, inga jeans är lika bra som 96-jeansen för 1300 spänn som har har suktat efter ett bra tag sååå... gissa vem som med glittrande ögon flyttade in i ett par såna igår under stränga föräldraförmaningar "Ok, du har inte fått nya jeans på ett bra tag, men vi vill inte höra att de inte duger om några månader för att det inte är nån som har såna längre ...

Joodå, vi känner vår son ;) Men lycklig var han. From november har han sitt eget barnbidrag och husera med, så då får han nog tänka till lite extra vid sina klädinköp. Det är nog nyttigt för "lille herr spenderbyxa" ;) Storasyster har redan informerat om "att det är absolut inte så bra som du tror att ha barnbidraget" men så är hon också mycket mer ekonomisk och eftertänksam i sina köp :)

Nåväl, med trötta "springa ut och in i affärer ben" och knorrande magar var det skönt att sätta sig på Thairestaurangen och käka thaibuffé tillsammans med våra kompisar som också hade slutit upp med oss. Det blev några trevliga timmar där och som vanligt proppar man i sig alldeles för mycket så att man känner sig som uppblåst ballong. Men, men...

Och supersociala sonen tyckte inte att vi var färdiga där utan han bjöd hem kompisarna till oss på kvällen, så lördagskvällen spenderades hemma hos oss med ett glas rött. Och lite hemvideotittande... vi dammade av vår gamla video från New York och Västindien där vi var 1993. Dottern var 1,5 år och jag och maken var unga och tydligen roliga att se på... det blev några glada skratt när jag spatserade runt med storblommiga tights utan att skämmas, och maken med långt hår och skäggstubb (jodå, det var hans gangsterlook jag föll pladask för)... och kanske några kilon mindre på oss båda, framförallt på mig... ja, det var tider det ;)

Jaa, ännu en lördag har passerat i ens liv...

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vad rolig du är! Mr Spenderbyxa. :-) Ha ha ha.



Nåt annat rätt komiskt i sammanhanget är ju att jag "lärde känna" din man runt 96 kanske. Hur gammal är sonen? Jag kommer såväl ihåg när du kom och besökte jobbet med dom små guldklimparna. Dom allra sötaste små barnen och du snygg som få! Och det är inget jag bara säger, så det så. I den stunden bestämde jag mig för att döpa en eventuell dotter till samma som din dotter men så kom det en pojke först och sen fick jag inte igenom det här hemma... Så det kan va. :-)

2008-10-19 @ 20:03:43
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: gioia

Angelica: Du är ju för go :D

Sonen är född 95, och dottern 92, så då var de väl ca 1 år och 4 år gamla... och jag var 25 år... herregud vad tiden går :)

2008-10-19 @ 21:12:49
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: gaggan

Oj, ett par 96- jeans? Vet inte om jag vill ta med Måns till er i helgen. Han kommer aldrig sluta tjata... :)

2008-10-21 @ 09:44:31
URL: http://www.gaggan.blogspot.com
Postat av: gioia

gaggan: Skulle bara våga! Att inte komma alltså ;)

2008-10-21 @ 13:01:28
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0