Älskade fredag

Yes, ledig fredag... och ledig lördag, söndag,måndag och tisdag... bra arbetsvecka tycker jag :)

Barnen har gett sig iväg till skolan och maken till jobb, och här sitter jag med hela huset för mig själv och obegränsat med tid... eller kanske inte. Det är så det känns när man vaknar och sätter sig vid frukostbordet, men så plötsligt har flera timmar gått medan man har sörplat kaffe, läst morrontidningen och surfat och fortfarande har man inte ens kommit in i duschen.

Iaf har jag ringt vårdcentralen för att kolla upp det här med sprutor och annat innan resan. Det vi ska ta är en spruta som heter Havrix mot Hepatit A,och sköterskan sa att den räckte när man ska på vanlig charter. Sen rekommenderade hon också att man tog något magvaccin för att undvika turistklassikern (magsjuka). Sammanlagt kostar alltihopa 2800 kr för oss allihopa... ucsh. Men, men... magvaccinet tog inte alla sa hon och det var iofs det dyraste, men hur kul är det om man skulle bli magsjuk där,   frågan är hur stor risken är. Det är nog dumt att vara dumsnål där kanke, iaf ska barnen ta det. Dottern blev iaf lättad över att man numer tar sprutan i överarmen och inte i bakdelen ;) hihi

Ikväll ska dottern åka till min lillsyrra och kolla på Halloweenshow och sen ska hon sova kvar där till imorron. Sonen ska ha kompis hemma på översovning här så tacos står på önskelistan. Så till em ska jag handla grejer till det och ta en liten tur på stan. Träningskläder behöver jag också inhandla... har nämligen fått friskvårdsbidrag från jobbet nu så träningskort på Nautilus ska införskaffas. Igår kväll var vi och simmade och dottern och jag hade satt som mål 60 längder (1500 m)... när jag var på längd 55 fick jag plötsligt kramp i fot och vad och stannade upp för att vila lite men när jag skulle fortsätta kom den j-a krampen tillbaka *morr*. Dottern gjorde de sista 5 längderna, heja henne, men jag fick snopet avsluta där. Nåja, 55 längder är inte fy skam men nästa gång ska jag kirra 60 längder! Med kort på Nautilus får jag både bada och träna obegränsat så det blir lite blandad kompott framöver. Känns riktigt kul och jag känner mig jättepeppad, nu ska här tränas ;)

Och nu ska jag sätta lite fart faktiskt! Lite städning behövs... sen blir det kanske en skön prommis med vovsen som just nu är så här gosig:

 Hus söt och go får man va? Kärlek!

På återhörande!

Kommentarer
Postat av: gaggan

Om man vill komma undan lite billigare med vaccineringen kan man ta Gammaglobulin istället för Havrix. Den sitter inte lika länge men räcker gott och väl i tre veckor. Jag funderade också på magvaccinet men fick höra att man ska ta det sex veckor innan avresa. För sent nu i såna fall. Vad sa dem på VC?

2008-10-24 @ 23:47:53
URL: http://www.gaggan.blogspot.com
Postat av: gioia

Havrix kostade 260 kr/pers... vad kostar gammaglobulin?

På VC sa de tre veckor innan men jag har läst runt lite, långt ifrån alla verkar ta magvaccinet så vi hoppar nog det iaf :)

2008-10-25 @ 01:21:01
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: gaggan

Jaha, jag trodde Havrix kostade runt tusenlappen. Då är det ingen större skillnad i pris. Till magen funkar en Underberg efter maten också. Äckligt men effektivt. Ses imorrn! :D

2008-10-25 @ 09:06:36
URL: http://www.gaggan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0