Högstadiedisco och napolitansk pizza

Sonen ska på HÖGSTADIEDISCO ikväll. Och det är precis så stort som det ser ut. Dagen D kan man säga.
Har man en syster som har gått tre år på högstadiet så vet man ju vad som gäller. Discot är på ett uteställe i Kalmar så det kommer förstås en massa kända och okända människor... ja, för sonen alltså ;) Joodå, han har sett fram emot det. Så han och hans grabbgäng kommer att hålla till där. Och dottern vet jag inte än vad hon har för planer.
Och då är maken och jag (kanske) helt själva ikväll.

Så jag har bjudit honom på dejt ikväll på ett nytt ställe i Kalmar där det serveras ÄKTA NAPOLITANSK PIZZA med färska råvaror och som är vedugnsbakad. Och det är precis så stort som det ser ut. Pizzeriorna här nere är väl lite mer inriktade på kebabpizzor eller pizzor med oxfilé med bearnaisesås osv... och min man är väl inte direkt överförjust i dom pizzorna.

Men äkta napolitansk pizza är lite annat. Det är en napolitanare som har restaurangen också så det ska nog bli gott. Och har dottern inga planer så följer hon nog gääärna med om jag känner henne rätt. och det är ju mysigt och få rå om henne lite också.



Uppdatering

Sms från dottern: Mamma kan vi inte ha myskväll i kväll med chips, godis och hyra film? :)

Tel.samtal från sonen: Nu ska kanske inte D gå, så jag vet inte om jag ska gå faktiskt... å jag vet inte heller vad jag ska ha på mig... å jag är rätt trött... jag kanske vill va hemma istället..

Älskade ungar, klart vi har myskväll om ni vill!! :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Pizzorna ska absolut vara vedugnsbakade!



Min (italienske) man hånade mig på en av våra första dejter för att jag ville ha ananas på pizzan. Jo, jag vet. Man bör inte det. Jag har bott i Italien. Men jag älskar just ananas på pizzan... Några veckor senare beställer han själv en kebabpizza! :D

2008-09-19 @ 19:57:44
URL: http://viamessina.blogspot.com
Postat av: gioia

sara:Haha :D kebabpizza är också gott tycker jag, men för maken är det "äkta napolitansk pizza" som gäller... ;)Dock får det bli en annan kväll då planerna ändrades lite :)

2008-09-20 @ 00:38:32
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0