Mamma mia

  Igår tittade jag och dottern på Mamma mia igen :) Förra gången vi såg den satt vi ett antal meter upp i luften med hörlurar i öronen på väg till underbara Thailand...

 Så här såg det ut då...

Det var första gången jag såg den omtalade filmen och jag tyckte jättemycket om den. Känslan av att sitta där mitt i natten i en flygkabin, lite småsömnig men samtidigt otroligt förväntansfull inför äventyret som då låg framför en, i kombination med att se en film med en massa härlig musik, underbara miljöer, glädje, kärlek och lite humor... det varså mysigt. Jag kommer ihåg att det satt ett par tjejer i raden framför och sjöng med i låtarna för glatta livet :) Jag hade förstås grym lust att digga med i Honey, Honey, The winner takes it all, Dancing queen , och gråta med i Slipping through my fingers och alla andra härliga låtar men gjorde det förstås inte. Om inte annat hade jag nog blivit dumpad av mina barn då, men jag kände väl inte direkt att det var rätt miljö heller (därför finns ABBA singstar antar jag). 

Men mycket känslor blev det och jag kände mig så himla lycklig just då kommer jag ihåg :)  (Annat vore)

Och så igår kände vi för att kolla på den igen jag och dottern. Och det klart, att titta på den på en 42 tums skärm,utan obekväma hörlurar och möjligheten att sjunga med (som jag förstås ändå inte fick göra för dottern ;)) var väl bara ännu bättre... men gud vad jag ändå hade önskat att jag hade suttit där uppe i luften igen på väg till värmen och stränderna i paradiset Khao Lak.

Iaf tycker jag att det är en jättehärlig film och det var roligt att se den igen och den får mig verkligen att återuppleva de där förväntansfulla känslorna igen... men jag ska nog kolla på den helt själv nån dag också så jag kan skråla med ordentligt :D

Jag sa till maken idag, att om någon skulle knäppa med fingrarna och skicka mig precis dit jag önskar så skulle det bli till stranden i Khao Lak vid vårt hotell... så vad säger du syrran, hänger du med? :)

 Dottern och maken på stranden

 Maken njuter

Åh, vill dit nu ! Ja, för sjutton vad en film kan ställa till med....

Kommentarer
Postat av: gaggan

Jag hänger med! Håller med dig om en sak, finns det ngånstans man vill vara just nu så är det Khao Lak. Vad sägs om en middag på Phu Khao Lak eller en spritdrink kl 11 på förmiddagen vid poolen? Men det var kanske bara jag som sysslade med sånt. ;-)

Fast jag kan inte hålla med om filmen, tyckte den var jättelarvig. Nä, tacka vet jag Sex and the city. Visserligen var man på väg hem från paradiset när de visade den, men den är ändå mycket bättre! :-)

2009-02-17 @ 21:49:04
URL: http://www.gaggan.blogspot.com'
Postat av: gioia

En middag på Phu Khao Lak är tagen, även en Bhandari Lover vid poolen :) SATC är klockren förstås men jag bara älskar Mamma Mia, har redan kollat flera ggr på den :)

2009-02-17 @ 22:07:56
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: Karin Berg

jag har utmanat dig.

2009-02-19 @ 08:58:46
URL: http://www.svenssonliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0