En bra söndag trots allt

Jäklar vad skönt det var att gå till gymmet idag! Och jäklar vilken träningsvärk i magen jag har nu men, men... Maken och jag hade bestämt redan igår att vi skulle dit och han lät mig sova till 10 idag innan han kom och väckte mig med en kopp kaffe :)

Hittills har jag ju bara simmat men nu vill jag verkligen köra igång med gymmet också. Mitt stora dilemma har ju varit kläder egentligen... jag tycker inte att jag har haft något att sätta på mig, och tror ni att jag nånsin kommer ihåg att gå och köpa några? Näpp :o

Iaf drog jag på mig ett par joggingbrallor och ett linne och ett par gamla gympaskor. Kände mig som en riktig lodis men i det här läget fanns det ingen återvändo. Jag skulle dit helt enkelt och då fick kläderna spela kvitta. Sen körde jag fyra hårda km på löpbandet och det var riktigt skönt. Jag riktigt kände hur rastlöshet och frustration bara rann ut tillsammans med svetten och jag verkligen njöt av varje meter. Bara stolpa på utan ände, och utan att tänka på nånting. Ja, att träna är verkligen suveränt för både kropp och själ. Tyvärr är det ju ett himla pusslande för mig varje gång jag ska iväg eftersom jag jobbar som jag gör men nu har jag spetsat in mig på onsdag nästa gång och så ska det bli.

Dessutom hade vi sol här nere i södra delen av landet idag, och det gjorde ju inte livet mycket sämre. Det var nästan så att man kunde känna våren spritta till lite i kroppen och jag njöt. Luften är förstås frisk och kall men just det där ynka varma solstrålarna gör så mycket. Så att kämpa på gymmet och lite sol var en bra medicin för mig idag :)

Från det ena till det andra... Melodifestivalen har ju kört igång igen som nog alla vet och det är väl kul. Visserligen är det ju bara jag i det här huset som är någorlunda intresserad, maken kollar på fotboll samtidigt, sonen har viktiga saker vid datorn att göra och dottern är som vanligt ute med sina kompisar på lördagkväll ( "asså mamma, jag är typ frisk nu, och jag var ju hemma igårkväll faktiskt, jag känner mig inte febrig längre och jag har bara lite ont i halsen nu..." Jo tjena, idag är hon hur rosslig och hur hängig som helst men det går ju bara inte att vara hemma två kvällar i sträck  även att man har haft feber och jätteont i halsen i ett par dagar) . Vår kompis P var hos oss och slets väl lite mellan fotboll och melodifestivalen så lite sällsis hade jag men som sagt, jag får kolla själv i det här huset. Och som vanligt tyckte jag att det mesta var mellanmjölk men så kommer Caroline af Ugglas och bara räddar hela kvällen för min del. Så underbar låt tyckte jag! Men nu är jag så frustrerad för jag kan inte hitta den förbaskade låten nånstans. Tar de bort låten från hemsidan bara för att den har gått vidare eller? Mycket irriterande i så fall... så snälla, snälla, snälla (fyndigt va:)), om nån vet vart man kan lyssna på låten, ge mig the god damn länk. Punkt.

Avslutar med gamla (läs lastgamla) minnen för mig. Syrran skickade över lite scannade foton på mig som liten då jag själv inte har några överhuvudtaget (sånt får man inte med sig när man sticker hemifrån dessvärre). Så här är bevisen, även jag har varit en söt fyraåring :)

 Jag i mitt älsklingsnattlinne, kände mig som en riktig prinsessa i det :)

 Jag i mitt rätta element, i sanden vid havet...

 Även här.... Lycka!

Kommentarer
Postat av: gaggan

Den nedersta bilden på dig är så fin!!! Själv missade man ju melodifestivalen igår, hade ju planerat in en tjejkväll. Men men, man får väl ta och lyssna på låtarna på nätet.

2009-02-08 @ 19:05:31
URL: http://www.gaggan.blogspot.com
Postat av: gioia

gaggan: Jag tycker också jättemycket om den bilden :)

Jo, men låtarna finns ju inte kvar! Bara de som inte gick vidare :o

2009-02-08 @ 22:08:41
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0