Weekendresa

 Idag blev jag väckt av maken med kaffe och lap-top på sängen :) Helt ok! Självklart hade maken en hake med att komma med lap-topen på sängen, så väl känner jag honom även om han yrade om att det var istället för tidningen.... "och så kan du ju kolla lite weekendresor också, medan jag ändå står här och rakar mig... "  (vi har badrum i vårt sovrum).

Vi har nämligen pratat om att ta en weekendresa nånstans, antingen när dottern nu fyller 17 år (fattar det fortfarande inte, det var ju inte länge sen jag bloggade om dotterns 15-årsdag...) eller runt påsk. Så alla tips är välkomna :)

Städer vi har funderat på är bl.a Paris, London, Barcelona... kanske framförallt Paris faktiskt. Känns som att det är en stad man bara ska besöka... och London har vi ju redan varit i. I ett svagt ögonblick kollade vi även New York som jag såååå gärna skulle vilja besöka igen men det blev alldeles för dyrt. Vi konstaterade att pengarna för 5 dgr i New York nästan skulle ta oss två veckor till Thailand igen, inte riktigt kanske, men minst hälften iaf... och det var väl inte vad vi hade tänkt oss nu ;) Visserligen anade jag det redan när jag kollade men det är ju alltid kul att drömma :)

Men vad tros om Paris? Är ganska sugen på  det, så det är bara att surfa vidare...

Och sen måste jag bara gnälla bigtime! Nu när jag har kommit igång med träningen så bra, tror ni inte att jag har fått benhinneinflammation! Gggrrrr! Har kört på ganska ordentligt med löpbandet, ca 5 km... varav löpning ca 4 km, och rask gång med lutning 1 km. Men det är ju så härligt, och jag har varit duktig och köpt riktiga , sköna löparskor... men nu har jag fått skitont i skenbenen, och det visar sig att jag har fått benhinneinflammation. Suck! Jag som gillar löpbandet så mycket...

Citat från www.fothalsan.se:

Åtgärd: Under akutstadiet rekommenderas vila och ev. antiinflammatoriska medel. Den fysiska konditionen kan upprätthållas genom alternativ träning t.ex cykling (utan fotledsrörelser)

Så nu blir det cykeln nästa gång då... skit!


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag röstar för Paris!

Vi ska också på en weekendresa snart. Till Göteborg. :)

2009-02-21 @ 17:23:29
URL: http://viamessina.blogspot.com
Postat av: gioia

sara: Ja, Paris är vi nog alla sugna på :) Måste hitta bra priser på flygresorna bara :) Och Götet är ju inte fel, där var jag en hel del i min ungdom, härlga minnen :)

2009-02-21 @ 18:07:11
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: gaggan

Paris! Vi kollar på precis samma sak faktiskt. :-)En Paris- weekend i maj hade vi tänkt oss. Roligt!

2009-02-22 @ 07:46:17
URL: http://www.gaggan.blogspot.com'
Postat av: gioia

gaggan: Där ser man :)Annars en weeekend till Nybban, helen som kommer , vad sägs om det?

2009-02-22 @ 09:34:41
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: gaggan

Jag vet inte. Jag jobbar ju. Och Måns och Daniel ska åka till Kungsberget på söndag. Kan inte ni ta en sväng hitåt annars? :-)

2009-02-22 @ 20:05:22
URL: http://www.gaggan.blogspot.com'
Postat av: Angelica

Jag hörde på Äntligen morgon förra veckan då Blossom Tainton pratade om träning och sånt. Hon sa att det är så klassiskt med såna här överansträngningsskador. Bara att gilla läget. ;-)

2009-02-23 @ 16:46:28
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: gioia

angelica: Jo, så är det väl. Men irriterande är det dock :)

2009-02-24 @ 15:53:23
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0