Det här med film

Poster  Ni som har orkat läsa igenom mitt inlägg innan (Lite om mig) kanske noterade att jag och maken var på Australia i går kväll. Vi var inbjudna till mingelkväll med efterföljande film här i stan och det var riktigt trevligt. "Minglet" bestod i att dricka australiensisk öl (alkoholfri cider till maken som körde dock) och knapra snacks tillsammans med alla andra inbjudna, vi fick även lyssna till en kille som spelade digeridoo (reservation för stavningen där) och dom hade lampor som gjorde att det skulle kännas extra varmt, så att man skulle få den där riktiga Australienkänslan... och spara 45.000 spänn som värden för kvällen sa ;)
Jag skulle iofs gladeligen spendera 45.000 för att få åka till det riktiga Australien minus alla farliga och  läskiga djur dock... men det här får väl duga tills vidare då :)

Filmen då? Jag tyckte att den var helt underbar, från början till slut. Fantastiska bilder och scener, man fick skratta, gråta coh bli förbannad, snygga skådespelareoch söta skådespelare. Vackert , storslaget och  mäktigt.  En komplett film helt enkelt.

Gå och se den. Och då helst på bio. Jag tror inte att ni blir besvikna :)

Och här om kvällen pratade precis maken och jag om det med film. Han har nämligen gått och köpt en ny TV, och jag var inte glad alls på honom då. Vi hade nämligen en 42 tums plasmaTV redan som jag tyckte funkade jättebra, men nejdå, maken var bara tvungen att ha en ny 47 tums , observera, LCD-TV, med HD, och inbyggd digitalbox, och bla bla bla, zzzzz...

"Men tänk vad bra, nu kan du ju ha den andra plasma-TV:n där uppe..."

Jo tjena...

1) TV:n är lika stor som väggen

2) Jag gillar min 32-tumsTV 

3) Det var ett onödigt köp och jag tänker aldrig ändra åsikt där ;)

Nåväl, nu har vi den nya TV:n, som är så tjusig och bra på alla vis och då vill maken se film.

"Jag går och hyr ett par filmer så kan vi se dom ikväll. Du ska få se vilken bild..."

"Jamen, ta några bra då. Inga action tex...

"Fast det måste ju vara en film med coola effekter för att man riktigt ska kunna njuta..."
maken rabblar några namn.
"Jag skiter i coola effekter, det ska vara en bra film. Punkt."

"Så vad gillar du för filmer egentligen... allt  jag föreslår tycker du är dåligt.."
Maken med sårad min och suck i ögonen. Stackarn alltså :)

Till slut hyrde han iaf två filmer, den ena såg bara han för jag var tvungen att gå och lägga mig. När jag frågade på morronen om den var bra svarade han:

"Ja, den var riktigt bra. Helt fantastisk bild alltså!"

"Jamen, var filmen bra?

"Jaa..."

Den andra filmen var iaf kass. Och inte ens  en bra bild. Så det så.

Men när vi satt i bilen igår efter filmen så konstaterade jag att Australia var precis min typ av film och maken höll med. Vi tyckte båda att den var jättebra.

Maken: "Och vänta tills du får se den på nya TV:n"

Jaja.

Varför är jag då så anti mot den nya TV:n? För den är ju snygg och bra på alla vis. Jo, för vi måste planera för nästa resa ju. Och resor kostar pengar. Och det gör TV-apparater med. Och då är ju mitt val lätt.

Dottern vill absolut åka till Florida nu. Eller Jamaica. Och jag vill jättegärna åka tillbaka till Thailand trots att jag alltid har drömt om att åka till Florida. Men jag får väl blidka mig där med.

Blir det Florida då nästa gång tro? Fortsättning följer...


Bild lånad från MovieZine.se


Kommentarer
Postat av: Angelica

Vad är det med män och deras prylar??? :-)

2009-01-17 @ 07:37:42
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: gioia

angelica: precis:)

2009-01-17 @ 18:59:26
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0