En enkel liten fråga...

Alltså, vad gör alla människor när det är så här kallt ute? Jag blir liksom helt förlamad i kroppen, kommer absolut inte på någonting att göra. Plikttroget går jag så klart ut med vovsen (tur att jag har honom, annars skulle jag väl inte sticka näsan utanför dörren övht).

Dottern ligger dessutom i en brakförkylning, hostar, snorar, fräser, nyser och lite feber. Kan vara konsekvensen av visserligen jättesöt nyårsklänning och pumps men i en inte helt klockren kombination av minusgrader, på nyårsnatten. Brrr...

Sonen har kommit hem från Stockholm. Skönt att ha honom hemma, även om han nog inte tycker det själv. Att vara med kusinen smäller nog mycket högre än att sitta hemma och uggla med familjen, som inte kommer på någonting att göra.

Gå på bio? Jovisst, jättetrevligt, men då ska vi hitta en film som passar en 16, snart 17-årig tjej som älskar OC, Vänner och möjligtvis SATC, en pappa som älskar action eller lite tungsinta filmer, en hormonstinn 13-årig kille som gillar action och äventyr, och en mamma som hatar action och skräck men sen är ganska öppensinnig för övrigt.
När barnen var yngre var ju Walt Disney eller Pixar för det mesta ett säkert kort men nu är det inte så enkelt längre...

Pulka går fetbort. Ingen gillar att vara ute i kylan och vi äger inte ens några överdragskläder...

Gå på mellandagsrea... tja, om inte sonen hade glömt sin plånbok med både pengar och visakort i Stockholm hade han säkert tyckt att det vore kul... båda mina barn älskar att shoppa så... shop til you drop är deras signum. Dessutom är ju dottern inte kry heller. Och det är ju dessutom svinkallt även i stan.

Museum... då bor vi i fel region känns det som. Vid såna tillfällen längtar jag till en större stad med mer utbud kan man ju lugnt säga.

Hälsa på vänner. Visst, jättekul om inte alla låg i div dunderförkylningar, kräksjukor alt. separationer.

Vi älskar inte att åka skidor eller skridskor (skulle dessutom aldrig få för mig att åka ut på någon islagd sjö och riskera att drukna i en vak eller nåt... fy sjutton)

Ja, som ni ser är läget ganska kört här. Så en enkel liten fråga... vad gör alla människor en ledig söndag när iskylan biter från  kinderna ända in i ryggmärgen?

Hur ska jag ta mig igenom januari och februari alltså? Suck!

Kommentarer
Postat av: gaggan

Igår var vi på bio och såg Chihuahuan från Beverly Hills följt av lite shopping i Kista Gallerian. Idag har vi handlat skridskor till Stina och imorgon ska vi ut på Sigtunafjärden och inviga dem. Själv står jag stadigt på marken med kängor på men resten av gänget åker faktiskt skridskor. Med varma kläder är det riktigt fint när solen är framme. Lite senare senare ikväll blir det en promenad följt av en halvtimme i solariet.

Och kom ihåg: Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder! ;)

2009-01-04 @ 13:37:35
URL: http://www.gaggan.blogspot.com
Postat av: gioia

gaggan: Som sagt, aldrig att jag ger mig ut på nån sjö och åker skridskor, isar kan gå sönder och man drunknar i iskallt vatten. Nope, kommer inte på fråga :O

Mitt motto är nog mer "det finns inga dåliga kläder, bara dåligt väder"...

Promenader gör jag tre ggr om dan med lilla vovsen och solarium kan det ev bli ikväll eller imorron...

Fler förslag? ;)

Men på tisdag blir det nog Äventyrsbadet iaf, om M är frisk

2009-01-04 @ 13:48:50
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: gioia

gaggan igen: gick det bra med pengarna förresten? Och please, skicka plånkan också, annars kan han inte ta ut sina pengar och på onsdag ska vi nog åka och shoppa om allt är fixat :) Ursäkta tjatet ;)

2009-01-04 @ 13:52:09
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: Angelica

För oss blir det äventyrsbad. Skridskor har jag ju gjort nu och det var ju ingen hit ajaj. Och eftersom jag har "bakvärk" så går pulka fetbort. När backen dessutom är typ 3 meter lång så blir det ju inte så himla spännande.



Annars städar vi, tvättar, fyller och tömmer diskmaskin, röjer, ja, det finns att göra med en 2-åring i huset. Puh!

2009-01-04 @ 15:58:00
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Karin Berg

hemma och myser med en hyrfilm. och snacks.

2009-01-04 @ 17:06:38
URL: http://www.svenssonliv.blogspot.com
Postat av: gioia

angelica: Ja, äventyrsbad blir det förhoppningsvis för oss på tisdag, om dottern är kry :)



karin: låter som nånting precis i min smak såna här kalla dagar :)

2009-01-04 @ 17:46:17
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: gaggan

Plånboken är på väg tillsammans med Antonias laddare och pengarna sitter på kontot. Melanies julklapp är hos mamma. Det var tydligen nån som tänkte på att den skulle med ner i alla fasll. :)

2009-01-06 @ 14:53:23
URL: http://www.gaggan.blogspot.com
Postat av: gaggan

Skrev en kommenatar förrut men den kom tydligen inte med. Men plånboken är på väg tillsammans med Antonias laddare. Pengarna sitter på kontot. Melanies julklapp är hos mamma. Hon tänkte som tur var på att den skulle med ner. :)

2009-01-06 @ 14:55:28
URL: http://www.gaggan.blogspot.com
Postat av: gioia

gaggan: Lysande :)

2009-01-06 @ 15:47:25
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0