Familjedag

Först och främst måste jag bara ösa lovord över våra kära vänner  P och L som var hos oss i går kväll. De ville ju bjuda oss på middag eftersom det var P:s födelsedag, men pga att maken är så allergisk mot deras hundar så kan vi ju dessvärre inte komma dit och om berget inte kommer till Mohammed så får väl Mohammed komma till berget (eller om det var tvärtom) resonerade väl dom då ... så med andra ord kom dom här igår med P:s helt hemlagade gnocchi, vin, L:s hembakade Basilikabröd (supergott), P:s hemgjorda tapenade och L:s hembakade Capritårta med glass. Allt var så himla gott och jag var grymt imponerad av P:s gnocchi.Inte ens min italienska maken har gjort egna gnocchi någon gång utan vi brukar fuska och köpa Giovanni Ranas färska, men som sagt, de här var riktigt goda :)

  Hemlagad gnocchi med tomatsås och mozzarella, i bakgrunden syns basilikabrödet och tapenaden... så gott! Tack gulliga P och L för middagen:)

Idag vaknade jag återigen ganska sent och fick kaffe på sängen av maken, herrgud, jag har verkligen blivit mycket mer morrontrött sen man har tonåringar hemma, de sover ju på mornarna och är vakna läääänge påkvällarna och då gör jag likadant. Maken är lite mer morronpigg och brukar studsa upp men inte jag inte... dock var jag duktig i Thailand med att ställa klockan varje dag, men det var nog för att man visste att man ville njuta av varje sekund i paradiset helt enkelt...

Sen gick jag och maken ut med vovsen och efter det var det det här som gällde:

 Japp, snöskottning... jag gick iofs in och gjorde frukost....

Efter frukost... eller jag menar snarare frunchen... så bestämde vi oss för att åka hela familjen till Kalmar för lite shopping och vi hittade något allihopa. Maken fyndade en ursnygg rock på Carlings som hade kostat 1600 och nu var sänkt till 699spänn... jättesnygg. Sonen var också lit sugen på den men slog istället till på ett par grymt snygga chinos på samma affär... så klart inte på rea, men min son betalar gladeligen 595:- för ett par chinos, om det är "de" med stort D, och det var det här tydligen.

  
Visst blir han snygg sen till våren :)

Dottern och jag fyndade lite tröjor och toppar på New Yorker, där dottern dessutom slog till på ett par fina stövletter (totalt opraktiska nu men, men ;))

Sen blev det någon enkel variant av middag på Mc Donalds innan vi åkte hem. Just nu sitter barnen och spelar TV-spel, och maken sitter och fixar med vår film från Thailand, ska bli sååå kul att titta på hela äntligen,och maken har lagt ner jättemycket jobb på redigering, pålagd musik osv. Och gissa vem som bölar varje gång hon tittar... precis, moi :) Men, men...

Ikväll ska vi äta oxfilé med potatisgratäng och konjakpepparsås. Gottigt!

Och förresten folks, är inte det här ett gott tecken? :

 Vårkatalogerna har kommit! Man är på väg åt rätt håll nu... :D  

Kommentarer
Postat av: gaggan

Ser att Visa- kortet kom fram i tid. Han blev sketasnygg i chinosen!

2009-01-07 @ 18:03:21
URL: http://www.gaggan.blogspot.com
Postat av: Angelica

Ser MYCKET lovande ut! Dottern har redan lagt sin beställning. :-)

2009-01-07 @ 20:02:58
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: gioia

gaggan: nej, mamma fick lägga ut ;)Kommer nog i morron :)



angelica: haha:)

2009-01-07 @ 20:47:53
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: Angelica

Den här gången blir det Turkiet (fast jag lovade mig själv att alla resepengar skulle sparas till Thailand...)

2009-01-08 @ 20:16:03
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: gioia

angelica: Blir det väldigt stor prisskillnad mellan Turkiet och Thailand då? Men Turkiet är säkert också jättefint :)

2009-01-08 @ 20:27:01
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: Karin Berg

tuff kille du har :-) det går så fort, han var väll som Elias är nu när jag såg honom sist?

2009-01-11 @ 21:08:43
URL: http://www.svenssonliv.blogspot.com
Postat av: gioia

karin: Han blir 14 nu i juni ;) Så det är bara att räkna :)Men visst är han fin min stora lilla son :)

2009-01-13 @ 10:01:18
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0