Fotoshoot

På jobbet är det total ... hm, total... jag hittar inget bra ord just nu.  Men! Så här är det. För någon vecka sen kom chefen på att vi alla skulle porträttfotas, ramas in och hängas upp i fönstret till vår butik. Vår butik ligger i ett köpcentrum och det är stor passage av folk där om man säger... Jag tror inte att chefen riktigt visste vad han gav sig in på där :)

Vi är nämligen en grupp på 8 tjejer och en kille... och.alla.är. minst.sagt. fåfänga. 

Åtskilliga bilder har tagits och åtskilliga bilder har förkastats. Olika bakgrunder har testats såväl som olika ljussättningar. Och allt envisades han med att göra själv med en inte helt toppny kamera.
När vi väl sen skulle skriva ut bilderna på fotopapper var de totalt katastrofala, suddiga ögon, alldeles luddigt hår, antingen morotsfärgade i ansiket eller helt bleka... inget nån av oss var direkt sugna på att hänga upp i fönstret...

Att gå till en riktig fotograf kom upp på tapeten men blev för dyrt. Vi provade att istället framkalla bilderna på Onoff men de blev lika illa och jaa,... det var bara att börja om från början. Till saken hör att vi hela tiden har försökt säga till honom att vi kanske måste ha en lite mer avancerad kamera, och att det kanske inte är så bra att försöka redigera bilderna i Paint... osv. Och jag sa att jag kan låna makens fiiina Nikon D80 med stativ och allt, så kanske det skulle bli bättre. Ok, chefen konstaterade att det kanske trots allt behövdes en lite bättre kamera så... sagt och gjort.  I morse konkade jag stor kameraväska, stativ, min handväska och min bag med stövlar på en knökfull buss. Klädd i dunjacka,kofta och tröja. Totalt genomsvettig kom jag till jobbet med håret på ända (som jag hade friserat så bra på morronen dagens fotoshoot till ära) men, men...

Och vilken skillnad det blev på bilderna! En helt annan sak :) Och chefen är nöjd.Och vi är nöjda. Och jaa, kanske de där bilderna snart kommer upp i fönstret faktiskt. När alla är klara vill säga... maken får vara utan sin bebis nu några dagar iaf ;) Ja, herregud:)

Nån som stolt kunde ställa upp på bild idag är min nyklippta son däremot. De långa lockarna har åkt av... med viss ångest. Tudelad iofs tror jag, då han har varit ganska trött på sitt långa, tjocka hår. Men nu är han så snygg så. Eller vad tycker ni?

 Snygg eller vad? Och han ser äldre ut på ngt vis, han blir ju faktiskt 14 nu :)   

Kommentarer
Postat av: Angelica

Ja, han är skitsnygg! (Din dotter oxå)

2009-01-21 @ 11:10:04
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: gioia

angelica: Ja, hon är också den sötaste och vackraste förstås ;)Snart nyfärgad också :)

2009-01-21 @ 12:02:52
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: Asa Eden

Sciupafemmine!!!!!!

2009-01-21 @ 19:04:46
URL: http://silvia.blogg.se/
Postat av: gioia

Åsa: haha :)

2009-01-21 @ 20:55:03
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: Sara

Supersnygg!

2009-01-22 @ 21:45:27
URL: http://viamessina.blogspot.com
Postat av: gioia

sara: :)

2009-01-23 @ 07:47:03
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0