Idag är en skön dag

Eftersom man är inne i en period när man faktikt har fler lediga dagar än jobbardagar så är det bara att passa på att njuta. Igår jobbade jag till fyra, inte särskilt ansträngande, men det är ändå just det där att man ska ställa väckarklockan, åka iväg med bussen...ja, ni vet.

Men idag är jag alltså ledig igen så självklart ställde jag inte klockan i morse. Däremot väckte maken mig med en kopp kaffe på sängen i morse, och det är ju aldrig helt fel. Sen ligger man och drar sig till... ja, tills vovsen kommer och puffar på lite extra för att få gå på sin morronprommis ... många pussar får man då ;)

Sen åkte jag och maken och solade i solarium så att vi får behålla Thailandsbrännan lite till, och så köpte vi god frukost och åkte hem till våra ännu sött sovande tonnisar. Man är glad om man får upp dem före tolv...

Nu sitter jag här och tinar upp efter ett pulkaäventyr med grannen och hennes små tjejer, ja, jag stod mest och vaktade den ena tjejen och min vovse medan hon for ner med den andra tjejen i full fart. Och det var väl kul... men lite kallt, trots dunjacka och lammskinnsfodrade curlingkängor, och mössa, och vantar, och dubbla byxor... puh. Desto skönare att komma in sen och tända en brasa och ta en kopp varmt kaffe...

Om ett par timmar kommer våra kompisar P och L med hemgjorda gnocchi som vi ska äta med tomatsås och mozzarella... mums. En skön dag har det varit och nu är det bäddat för en skön och rolig kväll också.

Me like :) På återhörande  

Kommentarer
Postat av: Angelica

Men DU! Du gick ut! ;-)



Maten låter jättegod! Du får ta och skapa en receptkategori och lägga ut dina mumsiga maträtter som alla i familjen lagar!! Behöver inspiration! :-)

2009-01-06 @ 19:06:05
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: gioia

angelica: jag vet, jag gick ut :) Upp i en pulkabacke... vad gör man inte för sina små grannflickor ;)

Idag får vår kära vän P ta åt sig äran för supergoda helt handgjorda gnocchi :) Jag har fördelen att vara omringad av en man som älskar att laga mat men även vänner som gör det. Och en supergodhembakad kaka hade de med sig också :)

2009-01-06 @ 22:36:33
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0