Lite om mig

Snodde den här listan från Sara :) 

1. Hur gammal är du om fem år?  Hua, 42 år...

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?    Kollegor och familj

3. Hur lång är du? 1,63

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Australia! Nu ikväll faktiskt, maken och jag var bjudna på mingel och film. Superbra film för övrigt!

5. Vem ringde du senast? Min man idag på lunchen

6. Vem ringde dig senast? Min kollega

7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på, till dottern brukar jag sms:a så märker inte hennes kompisar om jag behöver ringa flera ggr ;) Sånt kan vara lite pinsamt när man är tonåring.. till de flesta föredrar jag annars att ringa, pratglad som jag är :)

8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda. Och omgifta. Båda två.

9. När såg du senast din mamma? I förrgår

10. Vilken ögonfärg har du?  Brungröna

11. När vaknade du i dag? Halvsex, skulle ta bussen kl. 7 idag

12. Vilken är din favoritjulsång? Helga natt

13. Vilken är din favoritplats? Där mina nära och kära är

14. Vilken plats föredrar du minst?
Där det är grått, kallt och blåsigt

15. Var tror du att du befinner dig om tio år? Oj, lycklig, med jobb, och på någon härlig resa

16. Vad skrämde dig om natten som barn? Konstiga mardrömmar

17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Mina kollegor.

18. Hur stor är din säng? Klassisk 1,80 dubbelsäng

19. Har du stationär eller bärbar dator? Båda delarna

20. Sover du med eller utan kläder på dig? Olika

21. Hur många kuddar har du i sängen? Två. Platta.

22. Vilka länder har du besökt? USA, Dominikanska Republiken, Danmark, England, Tyskland, Holland, Norge, Finland, Italien, Thailand... inga fler tror jag 

23. Vilka städer/samhällen har du bott på? Stockholm, Uppsala, Kalmar, Nybro

25. Är du social? Mycket :)

26. Vilken är din favoritglass? Ben & Jerrry

27. Vilken är din favoritefterrätt? Det mesta med choklad

28. Tycker du om kinamat? Japp!

29. Tycker du om kaffe? Kan knappt leva utan det :)

30. Vad dricker du till frukost?
Kaffe med mjölk. Och gärna juice

31. Sover du på någon särskild sida? Beror på vilken sida av sängen jag sover på. Måste ha ansiktet utåt iaf.

32. Kan du spela poker? Nix

33. Tycker du om att mysa/kela? Oja, med rätt person eller hund :)

34. Är du en beroende människa? Nä, det tror jag inte.

35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej, det gör jag inte

36. Vill du ha barn? Jag har två stycken och känner mig nöjd. Nu ser jag mer ifram emot barn-barn ;)

37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och italienska.

38. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, jag är lyckligt lottad där

39. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet! Utan tvekan

40. Vad spenderar du helst pengar på? Resor

41. Äger du dyrbara smycken? Beror på vad man jämför med, men ganska iaf

42. Vilka är dina favoritprogram på tv? SATC, deckare, vissa djurprogram och Robinson

43. Kan du rulla med tungan? Eeh...?

44. Vem är den roligaste människan du känner? Oj, beror på situation. Jag känner flera roliga...

45. Sover du med gosedjur?
Det var längesen, möjligtvis med min lilla vovse då :)

46. Vad har du för ringsignal?
Signaturmelodin till SATC... så klart :)

47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej.

48. Hund eller katt? Hund! Älskar hundar i alla dess former

49. Flirtar du mycket? Näpp, för en 20 år sen kanske

50. Kan du byta olja på bilen?
Jag tror faktiskt att jag skulle klara det...

51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, men jag körde för fort på min uppkörning.... klantigt

52. Vilken var den senaste boken du läste? Mig äger ingen. Läser just nu The Dirt

53. Den bästa bok du läst? Oj, kan inte välja faktiskt

54. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej

55. Dansar du i bilen?
Tror jag säkert :)

56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Mix Megapol

57.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Nånting på jobbet tror jag

58. När var du i kyrkan senast? Skolavslutningen för mina barn

59. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Lena tror jag, hon var en cool norrländska

60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Nån dag kan jag tänka mig. Föredrar husvagn

Och ni som orkade läsa ända hit... grattis :)


 


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tror att jag måste ändra signaturmelodi på min mobil! Att jag inte har tänkt på SATC! :O

2009-01-16 @ 08:22:19
URL: http://viamessina.blogspot.com
Postat av: Angelica

Självklart orkade man läsa. :-D Hur ql som helst ju!!

2009-01-16 @ 08:38:26
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: gioia

sara: Jag får tacka dottern för den ringsignalen :)



Angelica: Vicken tur då :)

2009-01-16 @ 09:11:17
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0