Roadtrip

Igår väckte maken mig. Som vanligt, ska jag tillägga. Han vaknar alltid föremig numera :)

I vilket fall hade han hittat på nätet att Guitar Hero World Tour för xbox 360 fanns i Halmstad och det mina vänner, är en stor sak i vårt liv. Till saken hör att sonen sålde sin Play Station 2 och sina GH-spel för ett tag sen eftersom han i stället skulle köpa xbox 360 pga  bättre grafik och bla, bla, bla... (ni vet, den manliga delen av min familj). När vi väl hade fått hem den där 360:n och sonen lycklig och förväntansfull skulle köpa Guitar Hero World Tour inkl. alla instrument (det är alltså Guitar Hero som även inkl. mikrofon och trummor förrutom gitarr) fanns det öht inte att få tag på. Vi åkte runt i alla butiker, ringde runt, kollade på nätet, men det var stört omöjligt att få tag på. Skit!

Men så satt alltså maken igår och kollade alla Onoff-butiker på nätet igår och noterade att det nog kunde finnas i Halmstad som ligger 20 mil härifrån sett, så vi ringde och kollade, och jodå, det fanns! De la undan spelet till oss, vi väckte barnen, och så packade vi in oss hela familjen för en roadtrip till Halmstad :)

 Maken tvättar bilrutan innan vår lilla utflykt
 Vovsen undrar misstänksamt vad det är som far fram över rutan
 Förväntansfull son i baksätet :)

Resan gick jättebra och vi hann med lite shopping i Halmstads Eurostop och lite mat på Max. Dock hann vi inte se så mycket av själva stan men det får bli nästa gång när det är lite varmare ute... brrr... för kallt var det!

Väl hemma igen så startade vi förstås rockband. Tilläggas ska kanske att jag har varit minst lika förväntansfull till det här spelet för det är ju sååå kul :)

 Maken vid tummorna... det gick inte så bra ;)
 Jag tog över trummorna ett tag, sonen på gitarr, notera min ubercoola rockstjärnestass, mjukisbyxor och linne... 

 Sen kom grannarna över och H tog över gitarren ett tag
 Sen var det M på sång och jag på gitarr
... fast M, micken är min.... :) Love it

Ja, det blev en rolig helkväll i musikens tecken, det må jag säga. Grannarna gick vid tre nånting... 

På tal om våra grannar, i fredags kväll knackade kocken H i familjen på dörren och undrade om vi hade fixat kvällsmat, visserligen hade vi tagit fram fläskfilé men det gick ju att äta på lördagen, "nej, för vi har gjort en mustig fiskgryta och den räcker till er också..." Så vi fick middagen fixad bara så där... så himla gulligt av dem. Det kan man kalla sanna goda grannar tycker jag :)

Nähä, nu är det dags att sjunga upp lite... bandet väntar ;) Och så ska jag nog träna lite mer på trummorna för de är inte helt lätta... :)

Kommentarer
Postat av: gaggan

Det måste vara en fördel om man tycker det är roligt själv. Själv blir jag tokig på ljudet av trumpinnar mot trummorna. Måns tycker att han visar hänsyn när han sänker volymen på tv:n, men då hör man bara trumpinnarna dunk dunk dunkelidunk dunk... Musiken är ju annars bra men den hör man aldrig här hemma. Men visst är det kul att man spela alla tillsammans.

2009-01-18 @ 16:47:25
URL: http://www.gaggan.blogspot.com
Postat av: gioia

gaggan: Jo, visst är det så! den enda som inte tycker att det är kul här är M, men framför allt är det väl jag och D som spelar... tänkte köpa till Lips också, det verkar också kul :)

2009-01-18 @ 21:57:29
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: Angelica

Åh vad roligt! Ql familjegrej juh!!

2009-01-18 @ 22:02:25
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: gioia

angelica: Ja, det är jättekul :)

2009-01-19 @ 06:59:23
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: gaggan

Jag har hört att Lips ska vara jättekul, men jag kan inte riktigt skiljas från Singstar... ABBA- skivan äger! Men det är ju perfekt om du har Lips och jag har Singstar så får man ju prova både och. :D

2009-01-19 @ 08:00:32
URL: http://www.gaggan.blogspot.com
Postat av: Karin berg

Va fanken, finns det trummor oxå? Mer än vad jag visste..

2009-01-19 @ 13:58:13
URL: http://www.svenssonliv.blogspot.com
Postat av: gioia

gaggan: Ja, ABBA Singstar måste ju vara så kul :)



Karin: Japp, det finns det :)

2009-01-19 @ 16:01:41
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0