Tunna pannkakor och kortspel

Vi äter väldigt sällan pannkakor här hemma, men ibland tycker jag att det kan vara hur gott som helst. Som idag tex. Dottern har pratat om att hon vill göra pannkakor nån dag och idag kändes just pannkakor som en passande lunch. Så hon vispade smet och stekte pannkakor här idag :)

 Alldeles gyllenbruna med drottningsylt på, mums :) Behöver jag säga att de var goda...

Sen tog jag en prommis med vovsen till Statoil och köpte den sista kortleken som de hade kvar. Vi glömde nämligen våra spelkort på planet från Thailand och vi har saknat dem här hemma. Eftersom vi spelar ett italienskt kortspel (Scala quaranta) som man behöver dubbla kortlekar på fick vi kombinera den kortleken men nån Mumintrollskortlek som låg och skräpade här hemma (är den er syrran?) och sen spenderades eftermiddagen med kortspel, en kopp te och brasa i spisen.

 Spela kort och dricka te är aldrig fel

Poängen blev 241 till mig, 213 till dottern och 290 till sonen... ni får själva klura ut vem som vann ;)

Nu står det kyckling i ugnen och doftar ljuvligt och jag ska väl pälsa på mig och pallra mig ut på kvällsrunda med vovsen då... brrr

 

Kommentarer
Postat av: Sara

En muminkortlek låter ju hur fint som helst! :)



Och jag är tillbaka. Redan. På samma adress. Ibland är jag lite dramatiskt impulsiv... :)

2009-01-04 @ 21:12:37
URL: http://viamessina.blogspot.com
Postat av: Sara

2009-01-04 @ 21:13:04
URL: http://viamessina.blogspot.com
Postat av: gioia

Sara: Vad glad jag blir :)Hoppas att probemet löser sig... och tro mig, jag är precis likadan. Förstorar upp och blir hur ledsen som helst, med det inte sagt att du har förstorat upp något (jag vet ju inte vad problemet är ) Lycka till iaf:)

2009-01-04 @ 21:22:35
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: gaggan

Tror inte kortleken är vår.

2009-01-06 @ 14:56:59
URL: http://www.gaggan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0