Ett litet livstecken

Joodå, jag lever och har hälsan fortfarande. Bloggen har väl bara blivit minst sagt åsidosatt under ett par veckor pga den enkla orsaken att dygnet har för få timmar. Några till skulle inte skada....

Min status just nu:

Fullt upp på jobbet. Flera projekt har varit på g, och då trivs jag. Avskyr när allt bara går sin gilla gång. Det har det alltså inte gjort nu.  

Många familjesammankomster. Är numera begåvad med en sjuttonåring här hemma och en sjuttonårig lillsyrra. Gissa om de har börjat nedräkningen mot arton :) Och jag ska njuta fullt ut det sista året min dotter kan kallas barn... eller ja, ungdom då. Tonnis. Om mindre än ett år är min dotter vuxen! Herregud. Vad hände egentligen?

En del intressanta TV-program som jag följer. Familjen Annorlunda (visst verkar det mysigt med storfamilj, men två barn är rätt lagom ändå va....), 183 dagar (jättebra dramaserie om livet efter dokusåpan på SVT) me like, Semestersvenskar (sista avsnittet i onsdags, snyft) och så Melodifestivalen då, som också går mot avslut. Mamma, plastpappa och lillsyrra kommer att se det live i Globen, kul för dom :)

Träningen snurrar på och tar ju sin lilla tid. Men jag känner mig pigg och glad och det är verkligen en lisa för själen :)

Idag har börjat jobba vid åtta, sen ska jag hem, fixa till mig för en trevlig middag med vänner. Vi ska dit så det känns ju skönt.

...och sen är det skolarbeten, handla, städa, mysa med vovsen, kvalitativt umgänge med barn och make, planera, trött på vinter-känsla, längta-eftersommarn känsla osv... (tack och lov har vi ingen snö att tala om här nere men det är ju kallt)

Nej, dygnet skulle definitivt ha några fler timmar. Men jag kommer tillbaka. Promise ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag väntar tålmodigt! :)

2009-03-13 @ 10:06:32
URL: http://viamessina.blogspot.com
Postat av: gioia

sara: ja, du om någon vet väl hur det är ibland;) Och jag säger precis samma sak till dig, såg att du också hade lite tajt med tid :)

2009-03-13 @ 11:38:48
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: gaggan

Hej och välkommen tillbaka! Fin layout! Är mamma och gänget här upp i Stockholm? Kul att man fick veta det...

2009-03-14 @ 17:02:18
URL: http://www.gaggan.blogspot.com'
Postat av: gioia

gaggan: Oj, det trodde jag att du visste :o det har varit planerat sen väldigt länge, de åker med sin kör, och ska kolla på nån musical, sen hade de tydligen nu kommit över biljetter till melodifestivalen i sista minuten Det är mamma,Y och A plus en kompis till a som också är med i kören och sen resten av kören förstås :)

2009-03-14 @ 19:13:05
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: Angelica

Härligt! Började ju undra om Zlatan hade knäckt er totalt. ;-)

2009-03-17 @ 08:39:58
URL: http://vidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0