Övergångsåldern, jag?

Ni som tycker att svett och sånt är äckligt, kanske ska sluta läsa nu... jag vet inte, men jag ska försöka att inte vara allt för detaljerad då.... ;)

En längre tid har jag nämligen svettats på nätterna. Riktigt ordentligt alltså. Jag har vaknat av att mitt linne eller vad jag nu har sovit i har varit genomblött, plus lakan och täcke... ja, hela köret. Och det har verkligen inte kännts trevligt, och nattsömnen blir störd så klart. Riktigt äckligt tycker jag :( Och jag har testat att sova utan tröja, med tröja, endast linne, med öppet fönster osv, osv...

Nåväl, jag har väl pratat lite runt om det här och bl. a så kom jag och mamma in på det. Hon berättade att det hade varit så för henne när hon kom in i övergångsåldern, och jag fick väl lite panik där. Kan man verkligen komma in i övergångsåldern redan när man är 37 år? Jag fick ju barn tidigt, så det kanske har med det att göra, tänkte jag...

Men så till saken hör det att jag köpte nytt duntäcke tidigt i höstas, och eftersom jag är väldigt frusen av mig har jag tyckt att det har varit så perfekt. Varmt och gott, och mysigt att kura in sig i kyliga vinterkvällar. Lite väl varmt och gott kanske...
För när jag började tänka efter så konstaterade jag att jag inte hade svettats så mycket i tex Thailand. Och det borde jag ju ha gjort då tycker jag. Och så slog det mig att det kanske var så enkelt att det hade med täcket att göra. Så för några dagar sen bytte jag till ett tunt sommartäcke, också det i dun, men mycket, mycket, tunnare och lättare. Och vad händer?

Jo, för första gången på jättelänge svettas jag ingenting när jag sover.Och jag fryser inte heller. Vilket jag gjorde innan trots tjockt täcke. Så gissa om jag sover gott nu! :) Och jag vaknar och känner mig, nja, kanske inte fräsch, men definitivt mycket behagligare. Och övergångsåldern får nog vänta några år till :)

Ja, ibland tänker man verkligen helt fel!

Och vilken spännande final det blev igår av melodifestivalen. Jag, barnen och L (en släkting/vän till oss) satt och tryckte i oss hämtpizza och hejade på Caroline af Ugglas, och en andraplats var inte fy skam tycker jag. Den som vann var ju också kul på sitt sätt och man får väl se hur det går. Men som sagt, en riktigt spännande och oförutsägbar final. Me like :)

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0