Flytt och annat

Igår var det flyttdag. Vår kära släkting L har skaffat ny lägenhet och igår var den stora dagen för henne att flytta in.

Självklart hjälpte vi tillsammans med mamma och familj till med flytten. Maken och styvpappa och grabbarna (sonen och lillbrorsan) körde de tunga grejerna och vi andra sprang fram och tillbaka med allt annat. Vädret var ljuvligt, riktigt vårigt och skönt och ett perfekt flyttväder faktiskt.

Att flytta är alltid spännande och jag fick nästan nostalgikänsla när vi höll på. Dels den här känslan av att komma till nåt nytt, allt är rent och luktar gott. Oftast har man rensat bort en massa skit som bara har legat och samlat damm och det är en befriande känsla tycker jag. Sen är det den där sociala gemenskapen som blir en sån dag. Alla jobbar på, man äter lunch ihop och det blir mycket prat och skratt. Jag har bara positiva känslor till flyttar faktiskt. En flytt är början på något nytt och det behöver man ibland.

Det som känns lite konstigt nu är iofs att mamma och L har ju bott i samma hus hittills. Det är ett  tvåfamiljshus med två lägenheter i, men nu ska de flytta åt olika håll. L i en lägenhet i en del av stan och mamma med familj till en lägenhet i en annan del av stan. Men det är nog bara för att jag är en riktig kollektivtjej tror jag. Jag vill helst ha alla jag tycker om så nära som möjligt intill mig. Idealet för mig vore att alla i familjen, mamma och dem, L, vi och så förstås syrran med familj skulle bo i princip alldeles intill varandra... lite Bullerbykänsla så där :) , men det är ju lite svårt.    

Alla verkar iaf nöjda och glada så det blir säkert jättebra. Så om två veckor väntar nästa flytt när mamma och de ska flytta till sitt nya...

Kvällen avslutades sen med hämtpizza hemma hos mamma och Robinson förstås. Äntligen har det börjat! Jag bara älskar Robinson :) Och det träsket de hamnade i igår var bara så vidrigt, inte precis som de vackra paradisstränder de har varit på tidigare, så det ska bli riktigt kul att se. Har man gett sig in i leken får man ju leken tåla... ;)

Dottern säger att hon ska söka till Robinson sen, vi får väl se om håller kvar den tanken...

Även idag har vi härligt vårväder även om solen inte skiner lika mycket. Men troligtvis ska jag och dottern sen ta en liten prommis med vovsen och ta med oss fika. Och sen borde jag gå och träna med...

Vi får se hur dagen artar sig.

Nästa helg drar vi nog till Göteborg allihopa, vi har nämligen en liten sångfågel i släkten som har stora planer på att söka till IDOL.... och det ska bli riktigt spännande :) 

Kommentarer
Postat av: gaggan

Heja lillasyster! Hon kommer sjunga dem av stolen! :-)

2009-03-23 @ 08:32:56
URL: http://www.gaggan.blogspot.com'
Postat av: gaggan

Heja lillasyster! Hon kommer sjunga dem av stolen! :-)

2009-03-23 @ 08:33:55
URL: http://www.gaggan.blogspot.com'
Postat av: Angelica

Men gud vad spännande med Idol!! Värsta grejen! Men tänkt att det har dragit igång redan!!! Dom har ju nyss avslutat 2008 års omgång!

2009-03-23 @ 10:08:56
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: gioia

gaggan: Tror jag med :)



angelica: Ja, visst är det :)

2009-03-23 @ 14:16:31
URL: http://gioia.webblogg.se/
Postat av: Karin Berg

hoppas att det går bra för henne på idoledition. Man har ju flera släkningar som har sökt dit :-) någongång ska det väl bära enda fram..

2009-03-23 @ 16:26:54
URL: http://www.svenssonliv.blogspot.com
Postat av: gioia

karin: har vi? Visste inte jag :)Man får hoppas på det bästa, men hon tar det ganska coolt tror jag. :)

2009-03-24 @ 15:04:37
URL: http://gioia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0