Det här med tiden

Jag är en person som gärna vill framstå som att jag är en livsnjutare som lever i nuet. Vilket jag verkligen försöker iofs... jag föredrar att ta en dag i taget och se tiden där an... tror jag.

Men faktum är att ibland så kommer jag på mig själv med att jag nog bara lurar mig själv. Eller snarare är det väl så att tiden inte riktigt tillåter en att leva i nuet på något vis. Därför att runtomkring mig rullar allt på i 180 och då måste jag ju liksom hänga med...

2008 har i princip bara börjat men i mitt huvud känns det som att 2009 snart är på intågande.  På jobbet måste jag så smått börja att planera semesterschemat  för nio anställda, vilket i sin tur resulterar i att våra blivande sommarextra måste planeras in för utbildning. När jag sitter och skriver ut excelark från datorn ser jag förvånat månaden maj stå skriven, och när jag ringer extrapersonal inser jag lika snabbt att det kanske är att vara ute i lite väl god tid att ringa i februari om tider som är aktuella i maj.... och dessutom känner jag då stressat att jag måste hinna med utbildning av tre sommaranställda innan juni och helt plötsligt har ännu en vecka gått och det är fredagsmys och söndagsmiddag och poff! Måndag igen....

På jobbet är jag i princip redan i augusti i mitt huvud, och just det, jag ska ju också ha semester... suck!

I augusti börjar också dottern i gymnasiet och sonen i högstadiet. Infomöten hålls och viktiga datum för absolut sista ansökan hit och dit präntas in i huvudet.  Viktiga val ska göras om det ena och det andra. På skolfronten är det alltså redan höst i mitt liv....

Semestern är ett kapitel för sig. Redan nu i januari bokade vi och har betalat en del på vår semester som vi ska åka på  i december!  Då ska vi nämligen åka till Thailand tre veckor, vilket innebär att min semester i sommar blir lite kortare. Så på semesterfronten befinner sig mitt huvud redan i december.....

Helt crazy egentligen. Men vad gör man. Ibland känns livet verkligen som ett hamsterhjul man kutar fram i utan nåt stopp liksom.Och det är då man måste stanna upp och tänka till och försöka njuta av det som är nu.

Njuta av att man faktiskt har en massa härligt framför sig, som den första varma vårdagen, första grillkvällen... fast nu är jag ju ändå framåt i tiden.

Nej, jag ska njuta av en ledig dag i morgon, då jag nog ska shoppa lite, och gå till körskolan, och bara vara... njuta av att vara hemma när barnen kommer hem från skolan och laga en god Valentinmiddag....

Men sen kan jag nog inte låta bli att tänka på hur mycket jag ska njuta av att vara på supersemester i Thailand tre veckor även om det är långt kvar (eller?). Då kommer nämligen mycket tid spenderas på den här stranden och då är det nog svårt att inte  göra annat en att leva i nuet och njuta. Så lite måste jag nog tänka på december.... redan nu ;-) 

Khao Lak

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0