Födelsedagar och kaos

På mitt förra inlägg antydde jag kanske att det kändes som att jag hade en stressig vecka framför mig... och jodå, det var och är det.

Men som grädde på moset plussades det på en urjobbig sak som sög den mesta energin ur mig. Under två dagar har jag levt i något slags känslomässigt vakum, gått igenom frustration, ilska, ledsenhet... you name it med någon slags kulmen i går eftermiddag. Av respekt till min sin son tänker jag inte gå in på detaljer här men det har gjort ont att se honom må som han har gjort, har ditt barn ont har du ondare, och jag hoppas att allt reder ut sig till det bästa. När det gäller mina barn är jag en lejoninna där sunda argument rinner av som vatten...

Mitt i den röran hade vi en dotter hemma som fyllde 16 år igår, grattis min älskade lurpa!  Efter storstädning hemma sent igår, som maken mest stod för, eftersom jag till råga på allt hade lovat dottern att hjälpa till med ett arbete som skulle vara inlämnat idag, sharp, så åt vi iaf en god middag som dottern fick önska, spaghetti con le vongole med färska räkor. Efter det var vi helt slut och smörgåstårtan som jag skulle göra till ikväll blev ändrad till färdiggjord skagentårta som beställdes från charken på Kvantum. Puh vilken lättnad!

Idag har då maken åkt till Stockholm för att hämta våra italienare och sen ikväll ska vi ha fest för tjejerna hemma. Lillasyster fyller ju 16 år idag, grattis stumpan! Tanken var då att jag
skulle gå hem lite tidigare idag för att förbereda lite, men under gårdagskvällen (den roliga...) ringde tre stycken till mig och anmälde VAB, och eftersom jag är ansvarig var det bara att tänka om där. Var även tvungen att boka om min dubbellektion på körskolan, damn!

Efter en kaosfylld vecka måste jag nu försöka stryka ett streck och njuta av det som står framför oss. Festen ikväll, besök från Italien och Stockholmsvisit på söndag. Det ska nog gå bra....


Kommentarer
Postat av: gaggan

Gratta tjejerna från oss!! Vi firar lite mer när ni kommer tänkte jag!

2008-03-07 @ 17:02:43
URL: http://gaggan.blogspot.com
Postat av: Sara

Grattis till dottern och lillasyster! Tråkigt med det där med sonen ? jag vet, det är fruktansvärt att se dem må dåligt. Hoppas att allt är bra nu i alla fall!

2008-03-09 @ 21:26:01
URL: http://piccolinas.blogspot.com
Postat av: Sara

...fattar inte varför det blir frågetecken när jag skriver talstreck??! Händer bara här, inte på blogger.

2008-03-09 @ 21:27:03
URL: http://piccolinas.blogspot.com
Postat av: Var dags glimtarn

Hoppas det löst sig kring sonen. Att se sina barn lida är det värsta som kan hända : ( Skickar styrka.

2008-03-10 @ 15:52:54
URL: http://vardagsglimt.blogspot.com
Postat av: gioia

gaggan: japp:-)

sara: tack! och det löser sig förhoppningsvis på bästa sätt. Fel plats på fel tid helt enkelt :(

var dags glimtarn: tack för styrka, kan behövas. Som jag sa till sara, han var på fel plats på fel tid, det löser sig hoppas jag :)

2008-03-11 @ 19:14:43
URL: http://gioia.webbogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0